تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی کاهش وزن

تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی

تجمع چربي زائـد در بـدن(اضـافه وزن و چـاقي) نـشانه بي توازني مزمن بين مقدار غذاي خورده شـده و ميـزان مـصرف انرژي است. شيوع اضافه وزن و چاقي عملاً در تمـام جوامـع و گروههاي سني در جهان با سرعتي هشداردهنده در حال افـزايش است.

اضـافه وزن و چـاقي تبـديل بـه مهـمتـرين عوامـل قابـل پيشگيري ايجادكننده بيماري و مرگ و مير شده اند چـاقي و اضافه وزن منجر به بيماري و مرگ و مير قابل ملاحظه ناشـي از بيماريهاي مربوط به وزن و كاهش كيفيت زندگي مي شوند.

خطر پيدايش بيمـاريهـايي ماننـد آرتريـت، بيمـاري ريـه، ديابت نوع دوم، مقاومت به انسولين، نشانگان متابوليـك، فشار خون بالا، هيپرليپيدمي، ترومبو آمبولي، بيماري كيسه صـفرا، بيماري ريفلاكس از معده به مـري، اسـتئاتوز كبـدي غيرالكلـي، نقرس، ناباروري، بيماري كرونر قلبي، نارسايي قلبي، بي اختيـاري دفع ادرار، آب مرواريد و سرطان متناسب بـا شـدت اضـافه وزن در مردان و همچنين زنان افزايش مييابد و افراد چـاق يـا دچـار اضافه وزن بيشتر احتمـال دارد كـه دچـار مـرگ زودرس شـوند.

از طرفی با توجه به این که شیوع سندرم متابولیک و مقاومت انسولین در بیماران دچار چاقی بسیار قابل توجه است در چنین شرایطی کنترل چاقی و پیامدهای آن در راستای ارتقای سلامت و پیگشیری از بیماری های مزمن بسیار موثر خواهد بود. بنابراین وجود مداخله ای موثر که بتواند به طور هم زمان باعث بهبودی شاخص های تن سنجی و مقاومت انسولین شود برای موفقیت در پیشرفت کاهش وزن و پیشگیری از عوارض چاقی در این گروه از افراد بسیار مفید است.

امروزه توجه ویژه ای به ترکیبات گیاهی و طب مکمل در درمان چاقی شده است جلبک اسپیرولینا نیز در این میان بسیار مورد توجه محققین قرار گرفته است. داروهاي شیمیایی تاييد شده براي درمان چاقي و اضافه وزن، اثربخشي كمي دارند و عوارض جانبي مهمي ايجاد ميكنند كه موجب محدوديت مصرف آنها ميشوند.

تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی و تسریع روند لاغری
تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی و تسریع روند لاغری

تاثیر اسپیرولینا بر روند کاهش وزن

امروزه گیاهان دارویی به دلیل کم بودن عوارض جانبی آن در درمان بیماریهای متابولیک موردتوجه بسیاری از پژوهشگران قرارگرفته است. اسپیرولینا (جلبک سبزـآبی( یک سیانوباکتریوم رشته ای است که به عنوان مکمل غذایی استفاده میشود. سازمان بهداشت جهانی(WHO) پیشنهاد میکند که این گیاه غنی از پروتئین به یکی از عناصر درمانی و پیشگیری کننده غذایی در قرن بیست و یکم تبدیل خواهد شد.

اسپیرولینا منبع مهمی از پروتئین رنگ دانه دار فتوسنتزی به نام فیکوسیانین C میباشد که خواص فوق العاده ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این محصول دارای ترکیبات شیمیایی پیچیده ای است که شامل انواع پروتئینها، آمینواسیدها، ویتامینها، مواد معدنی، اسیدهای چرب آزاد، پلی ساکاریدها و ترکیبات بیولوژیکی فعال میباشد. این میکروجلبک دارای محتوای پروتئینی بسیار بالایی است و آمینواسیدهای موجود در اسپیرولینا همانند آمینواسیدی است که مؤسسه غذا و محصولات کشاورزی توصیه کرده است .

ازجمله تأثیرات این جلبک میتوان به پیشگیری از کبد چرب، بیماریهای قلب و عروقی، سرطان، کاهش سطح چربی سرم، افزایش سطوح هموگلوبین، افزایش آنتی بادیها و عملکرد فاگوسیتیک ماکروفاژ و مهار پیشروی ویروس HIV اشاره کرد.

اسپیرولینا از طریق افزایش پاکسازی چربی های کبدی و احشایی توسط ماکروفاژها، کاهش سطوح لپتین سرمی و کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب بر کاهش اضافه وزن و چربی بدن مؤثر است.

نتایج کاراموزی های بالینی در دنیا نشان داده است دریافت مکمل جلبک اسپیرولینا می تواند کاهش وزن بدن و چربی سوزی و بهبود خفیف مقاومت به انسولین را به دنبال داشته باشد که احتمالا بیانگر اثر هم افزایی جلبک اسپیرولینا همراه با رژیم غذایی کاهش وزن می باشد.

تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی و تسریع روند لاغری

سخن آخر 

پس اگر به سلامت بدن خود علاقه مند هستید و به دنبال کاهش وزن هستید همین امروز اسپیرولینا را تهیه کنید و از تاثیر بی نظیر اسپیرولینا بر روند کاهش وزن خود شگفت زده شوید . شما می توانید اسپیرولینا را به صورت پودر اسپیرولینا و کپسول اسپیرولینا تهیه کنید .

شرکت گرین سی بزرگترین شرکت تولید کننده تولید اسپیرولینا در ایران می باشد که اسپیرولینا تولیدی توسط این شرکت از بالاترین کیفیت ها برخوردار می باشد و از اسپیرولیناهای وارداتی در کشور که عمدتا بی کیفیت هستند و گاها ممکن است به بدن شما آسیب برسانند بهتر هستند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!