جلبک اسپیرولینا چیست ؟

جلبک اسپیرولینا چیست ؟

جلبک اسپیرولینا چیست : جلبک اسپیرولینا خشک شده، حاوی حدود 60 تا 70 درصد پروتیین است. به این معنی که شامل تمامی اسید آمینه های ضروری است که بدن انسان به آن نیاز دارد، اما نمیتواند خودش آن را تولید کند. همچنین از دیگر خواص اسپیرولینا می‌توان یک منبع بسیار قوی از کلسیم، آهن، منیزیم، و ویتامین های A، E و K اشاره کرد.

اسپیرولینا برای گیاهخوارانی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی آهن ندارند، بسیار مفید است. اسپیرولینا خواصی همچون تقویت سیستم امینی بدن، مبازه با آلرژی و کاهش آن، و رفع خستگی دارد. به همین علت است که سازمان های جهانی از جلبک اسپیرولینا به عنوان یک سوپرفود یاد می‌کنند.

به دلیل وجود تراکم بالای مواد غذایی در جلبک اسپیرولینا، مصرف آن مزایای زیادی دارد. بهتر است که این جلبک بیشتر در وعده صبحانه و به شکل پودری آن مصرف گردد چون تحقیقات نشان داده است خوردن این جلبک در اول صبح باعث می‌شود انرژی را افزایش دهد، خستگی را از بین ببرد و کاملا طبیعی باعث کاهش اشتهای انسان گردد.

تا اینجا که این مطلب  از سایت گرین سی را  مطالعه می‌کنید، حتما از خواص این شگفتی طبیعت تعجب کردید! به همین دلیل هست که ما پیشنهاد می کنیم که بجای مصرف نوشیدنی های انرژی زا و قهوه، از اسپیرولینا استفاده کنید. مثل تمامی سوپرفودهای دیگر، اسپیرولینا سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند، به هضم کمک میکند و PH را در بدن کاهش می دهد. در نتیجه باعث می شود التهاب در بدن کاهش یابد.

جلبک اسپیرولینا چیست ؟

تاریخچه استفاده از جلبک اسپیرولینا :

در قرن شانزدهم میلادی که مهاجمان اسپانیایی مکزیکو را فتح کردند ، دریافتند آزتک هایی که در کنار رودخانه مکزیکو زندگی می کردند ماده‌ای سبز آبی را از دریاچه برداشت و با آن غذایی به نام ( Tecuitlatl ) به معنی عصاره سنگ تهیه می کردند که به صورت کیکی به رنگ سبز آبی بود .

در بعضی منابع آمده است که با جلبک اسپیرولینا نان درست می کردند ؛ جالب است بدانید مصرف جلبک با غلاتی مثل ارزن باعث جذب بهتر جلبک می شود .

اگرچه اطلاعات دقیقی از ترکیبات این غذا موجود نیست اما به طور یقین شامل جلبک سبز آبی بوده و جلبک غالب آن آب ها اسپیرولینا بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!