دستور تهیه خاویار آبی

اگر اهل غذاهای دریایی نیستید و شنیدن نام‌شان حتی رعشه بر اندام‌تان می‌اندازد، پیش از بستن این صفحه کمی درنگ کنید و چند خطی دیگر همراه ما باشید. این پست دستور تهیه یک غذای دریایی نیست و این خاویار هم ربطی به آن خوراکی گران‌قیمت نازنین ندارد. تنها شباهت خاویار آبی و خاویار دریایی را شاید بشود در شکل ظاهری‌شان دانست: گلوله‌هایی به‌نسبت کوچک و یک‌دست و یک‌اندازه با ظاهری شفاف. هرچند می‌توان دانه‌های خاویار آبی را بسته به علاقه، کمی بزرگ‌تر هم گرفت. طرز تهیه‌اش بسیار ساده اما پرنکته است؛ جذابیت ظاهری دارد و همراه خوبی‌ست برای تزئین دسرهای شیرینی چون پودینگ یا موس کاپوچینو، آفوگاتو و انواع فراپوچینو. اسپیرولینای آبی  از جلبک اسپیرولینا سبز بدست میاید و به بمپ آنتی اکسیدان و طلای آبی در جهان شهرت دارد. این گلوله های آبی دوست داشتنی میتواند مکمل طعمی مناسبی باشد برای نوشیدنی‌ها و دسرهای شیرین.

از نظر شکل و قیافه می‌توان خاویار آبی را به بابل‌تی (Bubble Tea) نیز شبیه دانست: گلوله‌هایی شیشه‌ای‌شکل کوچکی که با چای درست می‌شود و در جنوب‌ شرق آسیا بسیار طرفدار دارد؛ آن‌را در چای‌شیر و آب‌میوه و انواع نوشیدنی می‌ریزند. درست کردن‌ خاویار آبی چندان پیچیده نیست و می‌تواند بهانه‌ای باشد برای دور هم جمع شدن شما و دوستان‌تان در یک بعدازظهر آخر هفته.

مواد لازم

1 قاشق پودر آگار آگار

نصف لیوان روغن مایع

2 قاشق شکر به دلخواه

1 قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا آبی

1 قاشق غذا خوری گلاب

 

طرز تهیه

1-اول روغن مایع رو چند ساعت در فریزر گذاشته تا سرد سرد شود.

2- آب‌یخ درست کنید و به آن نمک اضافه کنید تا دما پایین‌تر بیاید.

3- ظرف روغن را که یکی دو ساعتی در فریز بوده، درون آب‌یخ قرار دهید. هرچه روغن سردتر و سرمایش پایاتر، بهتر.

4-شکر و پودر آگارآگار را مخلوط کرده روی حرارت گذاشته تا بجوشد. بعد از جوش آمدن دو دقیقه قل بزند و بجوشد. بعد شعله اجاق را خاموش کنید و 1 قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا آبی و 1 قاشق گلاب به آن اضافه شود و به خوبی هم زده شود.

5-بعد از کمی خنک شدن با سرنگ در روغن سرد می چکانیم.

6-تجربه ما نشان داده بهتر است اجازه دهید هر سه قطره، یک گلوله را تشکیل دهند. ممکن است گلوله‌های اول‌تان چندان یک‌دست و یک‌اندازه از آب در نیایند. اما کم‌کم دست‌تان راه خواهد افتاد. قطره اول را که چکاندید، بدون آن‌که دست‌تان را جابه‌جا کنید، قطره دوم و سوم را درست روی سر قطره اول بچکانید. این‌طوری گلوله تشکیل خواهد شد و سنگین می‌شود و می‌رود ته ظرف. سپس سریع فشار را قطع کنید و بروید سراغ گلوله بعدی. هر چند وقت یک‌بار با قاشق به آرامی گلوله‌های ته ظرف را به‌هم بزنید تا خدای‌نکرده به‌هم نچسبند. دقت کنید که به‌هر حال به‌تدریج روغن‌ گرم خواهد شد و شاید گلوله‌ها آن‌طور که باید، درست خودشان را نگیرند. پس خیلی معطل نکنید.

7-تمام حجم مایه‌تان را که چکاندید، ظرف روغن را در یک صافی یا الک خالی کنید. اگر دیدید گلوله‌ها به‌هم یا به ته ظرف چسبیده‌اند، نگران نشوید. آن‌ها حالا دیگر به‌خوبی بسته‌ شده‌اند. بنابراین خیلی آرام با قاشق می‌توانید آن‌ها را هم جدا کنید. بهتر است به آهستگی گلوله‌های خاویاری را با قاشق کمی جابه‌جا کنید تا روغن‌شان جدا شود.

8- گلوله‌های دوست‌داشتنی و جذاب مون آماده ست. در ظرف دربسته نگهداری شود. و برای تزیین انواع دسرها و شیرینی و کیک و حتی شربت ها استفاده کنید.

 

  • گرین سی
  • خرداد 16, 1400
  • 1156 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!