قبل از آنکه به دنبال بهترین روش لاغری باشید، بهتر است بدانید که علت چاقی چیست و چه موردی باعث چاق شدن افراد می‌شود؟ درواقع زمانی که شما غذا می‌خورید، یک میزان کالری جذب می‌کنید.

هر ماده غذایی با توجه به ماهیتی که دارد، میزان کالری مشخصی دارد. زمانی که کالری لازم را جذب کنید، انرژی لازم برای کارها را دریافت خواهید کرد. حال هر کاری نیز انرژی خاص خود را نیاز دارد. زمانی که پس از دریافت کالری یا همان انرژی برای سوزاندن آن اقدامی انجام ندهید، این کالری اضافی تبدیل به بافت چربی شده و باعث می‌شود تا چربی سازی در بدن شما به وجود بیاید.

بهترین روش برای لاغری

در این مقاله در گرین سی با بهترین روش برای لاغری که بر اساس مصرف صحیح مواد غذایی و همچنین کنترل سوخت و ساز بدن است، همراه شما خواهیم بود.

وعده‌های غذایی منظم داشته باشید

اگر وعده‌های غذایی خود را مدیریت کرده و آن را طبق یک چهارچوب خاصی انجام دهید، می‌توانید کمک بسیار بزرگی به سوخت و ساز بدن خود کرده و درنتیجه، چربی سوزی را در بدن خود به وجود بیاورید.

تحقیقات نشان داده که خوردن غذا در زمان‌های منظم در طول روز به سوزاندن کالری با سرعت بیشتری کمک می‌کند. همچنین نظم داشتن در خوردن وعده‌های غذایی، وسوسه خوردن میان وعده‌های غذایی که معمولاً سرشار از چربی و قند می‌باشند را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهترین روش لاغری
بهترین روش لاغری

صبحانه را از وعده‌های خود حذف نکنید

یکی از تصورات اشتباهی که در لاغری وجود دارد این است که برخی افراد خیال می‌کنند که اگر یک وعده غذایی را حذف کنند می‌توانند روند چربی سازی را کاهش دهند، که اکثر این افراد هم وعده‌ی صبحانه را حذف می‌کنند.

اما حقیقت این است که نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی‌کند. همچنین با حذف صبحانه ممکن است مواد مغذی ضروری را از دست بدهید و ممکن است در طول روز بیشتر گرسنه شده و بیشتر میان وعده بخورید که این عکس‌العمل نه‌تنها باعث لاغری نمی‌شود بلکه باعث اضافه وزن بیشتر هم می‌شود. بهتر است به‌جای حذف صبحانه تلاش در بهینه کردن خوراک از نظر کالری در صبحانه داشته باشید.

مقدار زیادی آب بنوشید

خیلی وقت‌ها، ما فراموش می‌کنیم که آب، چقدر برای سلامتی و سوخت و ساز بدن لازم و ضروری می باشد، آب یکی از مواد اعجاب‌انگیزی است که می‌تواند تأثیرات مفیدی در تمامی قسمت‌های بدن شما داشته باشد. بنابراین، سعی کنید با توجه به وزن و سن و سالی دارد، همواره برای نوشیدن آب اقدام کنید.

حتی خیلی پیش می‌آید که مردم گاهی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. درحالی‌که در این زمان، یک لیوان آب همان چیزی است که بدنتان نیاز دارد. با نوشیدن بهینه آب، می‌توانید ساده‌ترین روش کالری سوزی را در بدن خود ایجاد کنید.

غذاهای با فیبر بالا بخورید

درصورتی‌که قصد کاهش وزن دارید، باید سعی کنید که از موادی که حاوی فیبر هستند، در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. غذاهای حاوی مقدار زیادی فیبر می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس سیری داشته باشید. این مورد برای کاهش وزن عالی است.

فیبر، علاوه بر غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها و سبزیجات، در خوراکی‌های دیگری نظیر جو دوسر، نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و ماکارونی و لوبیا، نخود و عدس نیز وجود دارد که می‌توانید جهت کاهش وزن، این مواد غذایی را در وعده اصلی خود قرار دهید.

غذاهای کم چرب بخورید

درصورتی‌که قصد کم کردن وزن و لاغر شدن را داشته باشید، باید سعی در این داشته باشید که وعده‌هایی که می‌خورید را کنترل کنید. وجود چربی در غذا، می‌تواند تأثیر زیادی در کالری سازی داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که میزان چربی کمتری داشته باشد.

همچنین دانستن نحوه خواندن برچسب‌های مواد غذایی می‌تواند به شما در انتخاب گزینه‌های سالم‌تر کمک کند. از اطلاعات کالری استفاده کنید تا بفهمید که چگونه یک غذای خاص در میزان کالری روزانه شما در برنامه کاهش وزن قرار می‌گیرد.

مصرف نوشیدنی‌های گازدار و الکلی را کاهش دهید

انواع نوشابه گازدار، دارای میزان کالری بالایی است. این میزان کالری، تا حد زیادی به چربی سازی بدن کمک می‌کند و اگر در راستای آب شدن آن تلاشی نکنید، باعث چاق شدن شما می‌شود. این مورد برای نوشیدنی‌های الکلی هم صدق می‌کند. علاوه بر تمام ضررهایی که الکل برای بدن دارد، کالری خیلی زیادی نیز همراه آن است.

به همین دلیل، سعی کنید درصورتی‌که قصد کاهش وزن دارید، مصرف الکل را تا حد زیادی کاهش دهید. حقیقتی که وجود دارد این است که یک لیوان شراب استاندارد می‎تواند به اندازه یک تکه شکلات کالری داشته باشد و با گذشت زمان، نوشیدن بیش از حد آن به‌راحتی می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.

بهترین روش لاغری
بهترین روش لاغری

خودتان را از خوردن هیچ غذایی محروم نکنید

هیچ غذایی را در برنامه کاهش وزن خود ممنوع نکنید، به خصوص آن‌هایی که دوست دارید. ممنوع کردن غذاها فقط باعث می‌شود که هوس بیشتری برای آن‌ها داشته باشید. هیچ دلیلی وجود ندارد که تا زمانی که در مقدار عرف کالری روزانه خود باقی بمانید، نتوانید از این خوراکی گاه‌به‌گاه لذت ببرید.

به همین دلیل، حتماً درصورتی‌که در یک رژیم غذایی سخت هستید، به شکل منطقی، یک روز را به عنوان وعده تقلب، هر چیزی که دوست دارید را میل کنید. اما در دوره رژیم، این مواد غذایی را کنترل شده مصرف کنید.

اگر سوالی داشتید می توانید با مشاورین تغذیه ما مشورت کنید.


می توانید اسپیرولینا خالص خودتان را همین الان از سایت ما سفارش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه