تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو

تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو : در  حال حاضر ريزش  موي سر يك مسئله جهاني و مشكلي شايع و رو به افزايش است. اين مسئله جزء مراقبت هاي بهداشتي اوليه محسوب مي شود كه زن و مرد را در همه نژادها درگير  مي كند.  مردان و زنان بسياري در سال هاي متوالي از عمرشان  تحت تأثير اين  مشكل  شايع  قرار  مي گيرند . گفته مي شود كه  بـيش  از 50  درصد مـردم  در  طول  زندگي  خود مشكل ريزش  مو را  تجربه  مي كنند. اگرچه  اختلالات  مو جزء عوامل تهديدكننده زندگي محسوب نمي شود، تأثير عميق آن بر تعاملات اجتماعي و سلامت   روان شناختي فرد انكارنشدني است.

دلايل ريزش  مو،  موضوعي  بحث برانگيز است؛ زيرا  در مورد عوامل اصلي ايجادكننده آن توافق كلي وجود ندارد. ما همواره با عوامل مضر و آسيب رساننده بسياري در محيط زندگي خود مواجه هستيم؛ به عنوان مثال سموم شيميايي، عفونتها، مواد شيميايي و برخي ميكروارگانيسم هاي موجود در جو كه با ورود به بدن ما ميتوانند به اعضاي مختلف آسيب برسانند ازجمله اين عوامل محيطي هستند.

پوست و مو از اندام هايي هستند كه تحت تأثير اين آسيب ها قرار مي گيرند. آسيب به موها، آنها را ضعيف مي كند و درنهايت باعث ريزش مو مي شود. علاوه بر نقش ژنتيك، چرخة حيات مو هم ممكن است در اثر عوارض جانبي مانند داروها، تروما و حتي بيماريهاي سيستميك دستخوش تغيير شود و خود را به صورت ريزش مو نمايان كند. امروزه در صنعت داروسازي براي محصولات ضدريزش مو، تقاضاي چند ميليارد دلاري وجود دارد، با اين حال محصولات موجود در بازار اغلب تأثير چنداني براي جلوگيري و رفع اين عارضه ندارد. عليرغم توسعة دانش پزشكي هنوز بسياري از اختلالات شايع بشري درمان شدني نيستند يا به داروهاي موجود واكنش مؤثري نشان نداده اند.

ازجمله پيشرفت هايي كه در زمينة ساخت و طراحي داروهاي جديد اتفاق افتاده، بالارفتن توان انجام روش غربالگري است؛ اما روش غربالگري، گرانقيمت و زمانبر و گاهي ناكارآمد است. امروزه روش مؤثر ديگري نيز براي جستوجو و كشف داروهاي جديد وجود دارد كه براساس دانش گیاهان دارویی و طبیعی است. اين روش علاوه بر اعتبار علمي، ميتواند يك مسير سريع در راه رسيدن به كشف و طراحي داروهاي جديد باشد. دانش سنتي و مشاهدات باليني به همراه تكنولوژي مدرن ميتوانند فرايند كشف، طراحي و توسعة داروها را متحول كنند

تغذیه مناسب باعث می شود مویی نرم و براق و پوست سری سالم داشته باشید و در عوض، داشتن تغذیه نامناسب یعنی داشتن موهایی خشک، شکننده و در حدی نازک که به راحتی کنده می شوند و تغییر رنگ می دهند. مواد مغذی مهم برای داشتن موهای سالم به شرح زیر می باشد:

1-آهن
آهن از کم خونی و ریزش موی ناشی از آن ممانعت می کند و در بسیاری از موارد کم خونی فقر آهن سبب ریزش مو می شود. سه علت اصلی کم خونی و فقر آهن عبارتند از:
• از دست دادن آهن به علت خونریزی وسیع و مزمن که می تواند به علت خونریزی از دستگاه گوارش، بارداری، خونریزی های ماهیانه یا جراحات شدید باشد.
• کاهش جذب آهن: داروهای خنثی کننده اسید معده می توانند سبب کاهش جذب آهن شوند. برداشتن کامل یا بخشی از معده (گاسترکتومی)، فقدان اسید معده (آکلریدی)، برداشتن کامل یا بخشی از روده و اسهال مزمن نیز جذب آهن را کم می کنند
• مصرف ناکافی آهن در رژیم غذایی. علایم فقر آهن عبارتند از: کم خونی، موی شکننده، اختلالات بلع، مشکلات گوارشی، گیجی، خستگی، استخوانهای نازک و شکننده، ریزش مو، التهاب بافت های دهان، ناخن های قاشقی، چاقی، پوست رنگ پریده، اضطراب و بیقراری و پاسخ ُهای ذهنی کند. غذاهای حاوی آهن شامل سبزیجات مانند شاهی، تخم مرغ، نانهای سبوس دار، بادام، خرما، چغندر، لوبیا، عدس، هلو، گلابی، کدو، کشمش، کنجد، دانه سویا و آلو می شود.

2-روی
روی و ویتامین A با هم بر رشد و شادابی مو اثر میکنند. کمبود یکی از این عناصر باعث داشتن مویی خشک و پوستی چرب و علاوه بر آن، کاهش حس چشایی و دیر خوب شدن زخم ها میشود. اسفناج، دانه آفتابگردان، قارچ، غلات سبوس دار، مخمر آبجو و علی الخصوص گوشت قرمز و گوشت ماکیان منابع خوب روی هستند. روی همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی می گردد. البته در نظر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده میتواند از جذب آهن جلوگیری کند.

3-بیوتین
بیوتین به تولید کراتین کمک میکند و از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری مینماید. کمبود بیوتین علاوه بر نازک شدن و ریزش مو، باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست و بی اشتهایی میشود. منابع غذایی حاوی آن عبارتند از: غلات سبوسدار، زرده تخم مرغ، جگر، برنج و شیر، مخمر آبجو، دانه آفتابگردان، گردو، سویا، جو، عدس و نخود سبز

4-اینوزیتول
اینوزیتول باعث حفظ سلامت فولیکولهای مو میشود. منابع غذایی آن شامل غالت سبوسدار، مخمر آبجو، جگر و مرکبات است.

5-نیاسین ویتامین B3
نیاسین ویتامین B3 باعث بهبود جریان خون پوست سر می شود. منابع آن شامل مخمر آبجو، سبوس گندم، ماهی، مرغ، بوقلمون و گوشت است. مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد احساس گرگرفتگی می شود.

6-اسیدهای چرب ضروری
مصرف اسیدهای چرب ضروری که در ماهی و روغن زیتون وجود دارد، حالت موها را بهبود میبخشد و از خشکی و ریزش آنها جلوگیری می کند. البته باید توجه داشت که مصرف زیاد چربی های اشباع، باعث افزایش ریزش مو می شود. یکی از دلایلی که در سالهای اخیر ریزش مو در افراد افزایش یافته، مصرف غذاهای سرخ کردنی و دارای چربی های اشباع به میزان زیاد است.

7-پروتئین
پروتئینها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند. چند تا از اسیدهای آمینه در ساختار مو نقش اساسی دارند که از مهمترین آنها ال- لیزین است. کمبود پروتئین سبب میشود که قطر موها کاهش یابد و موها وارد مرحله استراحت شوند. بنابراین ۲ تا ۳ ماه بعد از مصرف کم پروتئین، تشدید ریزش مو خودش را نشان میدهد. هر فرد سالم باید حداقل ۱۵ درصد انرژی روزانه خود را از غذاهای حاوی پروتئین تأمین کند. سویا یکی از منابع غنی پروتئین است و مطالعات مختلف نشان داده اند که این ماده باعث تحریک رشد مو می شود. از دیگر منابع پروتئین میتوان به گوشت و تخممرغ و لبنیات و غالت اشاره کرد. بنابراین رژیم های الغری نامناسب و فقیر از نظر پروتئین میتوانند سبب ریزش موها شوند.

8-اسید پانتوتنیک ویتامین B5
از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند. منابع غذایی آن شامل مخمر آبجو، غالت سبوسدار، گوشت و زرده تخم مرغ است.

9-ویتامین B6
از ریزش مو جلوگیری می کند و موجب تولید ملانین میشود که مسئول ایجاد رنگ موها است. کمبود ویتامین ۶B باعث ریزش مو، شکاف گوشه های لب، ضعف عضلانی و بیخوابی میشود. ـ منابع غذایی عبارتند از: مخمر آبجو، جگر، غالت سبوسدار، سبزیجات، گوشت و زرده تخم مرغ. مصرف زیادی آن باعث بیحسی دستها و پاها می شود.

10-ویتامین B12
از ریزش مو جلوگیری می کند. مرغ، ماهی، تخم مرغ و شیر منابع خوب ویتامین ۱۲Bهستند. همچنین اسید فولیک و پاراآمینونبزوییک اسید (PABA) نیز در حفظ و نگهداری رنگ و استحکام مو بسیار مؤثرند.

11-کلسیم
برای رشد مو ضروری است. لبنیات، دانه های روغنی، مخمر آبجو، لوبیا، عدس و کنجد منابع خوب تأمین کلسیم هستند، ولی باید در نظر داشته باشید که مصرف زیاد کلسیم از جذب آهن و روی جلوگیری میکند. همچنین اسیدهای موجود در شکلات نیز مانع جذب کلسیم می شود.

درمان ریزش مو با مکمل های گیاهی
با بهره گیری از مقالات علمی و گزارشات بین المللی، چندين گياه دارويي شناخته شده اند که به تنهايي و يا در تركيب با مواد ديگر براي درمان ريزش مو و تاثیر در رشد مجدد موها مورد استفاده قرار مي گيرند. تركيباتی مانند جلبک اسپیرولینا، پس از قرار گرفتن روي پوست سر، آرام بخش پوست بوده و از آن در برابر عوامل زيان آور محافظت مي‌كند. اين گياه سطح PH پوست سر را تعديل بخشيده و باعث پاك شدن فوليكولهاي مو از هرگونه آلودگي مي شود.

همچین مصرف روزانه مکمل اسپیرولینا نيز باعث تحريك رشد مو شده و مانع از ريزش آن ميشود. تجربه ثابت كرده است، ماساژ دادن روزانه محلول اسپیرولینا روي پوست سر باعث تحريك ترشح فوليكول مو شده و رشد موها را سرعت مي بخشد. همچنين این ترکیب می تواند باعث تقويت مو شده و از شكنندگي آن پيشگيري ‌كند.

جلبک اسپیرولینا حاوي تركيباتي است كه ميزان گردش خون پوست را افزايش داده و نه تنها رشد مو را افزايش مي دهد بلكه تأثير به سزايي در ترميم موهاي از دست رفته دارد. دیگر ترکیبات می توان به مورینگا اشتاره کرد كه باعث ترميم فوليكول مو شده رشد موها را تسريع مي‌كند.

ذکر این نکته حایز اهمیت است که کلسترول بالای خون، موجب کمبود ویتامین “ب” سر می شود که این کمبود، ریزش مو را به همراه خواهد داشت. چربی می تواند در اطراف پیاز مو جمع شده و مانع تنفس و تغذیه آن گردد. بنابراین خوردن و مالیدن این ویتامین و مواد حاوی آن از جمله سبوس گندم و جو، جلبک اسپیرولینا و پودر گیاهی مورینگا به جلوگیری از ریزش مو کمک بسیاری میکند.

اسپیرولینا  فوق العاده پرخاصیت و سرشار از پروتئین ،چندی است که مورد توجه متخصصان حوزه پوست و مو قرار گرفته است.

البته روشن است که خواص این جلبک به سلامت پوست و مو محدود نمی شود ولی در این مطالب در گرین سی  قصد داریم تا نقش این معجزه ی دریایی را تنها در زمینه سلامت مو و به خصوص جلوگیری از ریزش مو  مورد  بررسی کنیم.

خرید جلبک اسپیرولینا و استفاده از آن برای موها بسیار مفید است

تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو  را از جوانب زیر می توان بررسی نمود:

  • جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت موهای آسیب دیده و نازک
  • خوش حالت کردن مو ها بعد از استحمام
  • درمان شوره سر
  • جلوگیری از مو خوره در صورت استفاده مداوم
تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو
اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو

اسپیرولینا به طور گسترده ای برای تقویت رشد مو و مقابله با مشکلات مو مانند کم پشتی و طاسی استفاده می شود.

جلبک اسپیرولینا حاوی اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین A و بتاکاروتن است که همه آنها برای مو مفید هستند. برخی از مزایای آن به شرح زیر است:

 باعث رشد مو می شود:
استفاده خارجی از اسپیرولینا می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر مصرف ، از این جلبک ها به عنوان ماده ای در درمان های شامپو و تهویه استفاده می شود. همچنین به رشد مجدد مو کمک می کند.

 درمان ریزش مو با اسپیرولینا :
آلوپسی نوعی بیماری خود ایمنی است که با ریزش مو با سرعت نگران کننده ای مشخص می شود. فقط به پوست سر محدود نمی شود بلکه منجر به ریزش مو در سراسر بدن و صورت می شود.

این می تواند منجر به ایجاد لکه های طاسی ، حتی در زنان ، و حتی طاسی کامل شود. اسپیرولینا به عنوان دارویی جایگزین برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و تسهیل نوسازی مو عمل می کند.

درمان شوره سر با جلبک اسپیرولینا:
جلبک اسپیرولینا به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان عمل می کند و مصرف آن به مدت 4 هفته باعث می شود موهای شما کاملاً بدون شوره ، براق و محکم باشد.

روش ساخت ماسک مو جلبک اسپیرولینا
ابتدا تخم مرغ را شکسته و در یک ظرف تمیز بریزید و به خوبی هم بزنید و شیر و اسپیرولینا را به این ترکیب اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. حالا سه قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. در پایان یک قاشق غذا خوری سرکه سیب یا چای کامبوجا را به این ترکیب اضافه نمایید.

روش استفاده از ماسک مو اسپیرولینا
بعد از حمام یا هنگامی که موهای شما تمیز است، شامپو را به موها و پوست سر خود بمالید و خوب ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه سر خود را با آب به طور کامل بشویید.

برای خرید اسپیرولینا می توانید اسپیرولینا را بصورت پودر از گرین سی تهیه نمایید

4 دیدگاه برای “تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در جلوگیری از ریزش مو”

    • سلام دوست عزیز در فاصله زمانی 2 هفته تا یکماه زمان نیازه که با تقویت فولیکول ها و ضخامت مو از ریزش مو جلوگیری کند

  1. سلام. من جلبک اسپیرولینا دارم دوبار بطور عادی با آب محلول کردم و زدم به سرم ولی ریزش موهام تغییر خاصی نکردن
    من نمیخوام از تخم مرغ و شیر استفاده کنم
    چه چیزی رو میتونم جایگزین تخم مرغ و شیر کنم؟

    • سلام وقت بخیر برای درمان ریزش مو هم درمان موضعی و هم درمان خوراکی لازمه. از کپسول اسپیرولینا آبی و سبز هم استفاده کنید تا کمبودهای بدنتون رو برطرف کنه و از پودر اسپیرولینا هم بعنوان ماسک مو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!