جلبک اسپیرولینا غذای معجزه آسا در برابر ویروس کرونا: شایعه یا واقعیت!؟

اثر جلبک اسپیرولینا در کاهش مرگ بیماران کرونایی! متاسفانه اخبار شیوع ویروس کرونا از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و همه ما نگران ابتلای خودمان و سایر اعضای خانواده به این ویروس هستیم. با توجه به اینکه انتقال این ویروس از انسان به انسان است، یکی از راه های پیش گیری از شیوع هرچه بیشتر آن، رعایت نکات بهداشتی است که این روزها در بسیاری از رسانه ها مکرراً به مردم اعلام می شود.

حتما تا به حال از گوشه و کنار زمزمه های تقویت سیستم ایمنی بدن برای جنگ با کرونا به گوشتان خورده. ویروس همه گیری که این روزها مردم را خانه نشین و کاسبی ها را تباه کرده، علاجی جز تقویت سیستم ایمنی ندارد. به همین دلیل افرادی با سیستم دفاعی ضعیف‌تر، بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از کرونا قرار می‌گیرند، در حالی که افرادی با سیستم ایمنی قوی‌تر بهتر می‌توانند از پس این بیماری بربیایند و پس از ابتلا به بهبود کامل برسند.

راز تقویت سیستم ایمنی بدن آنچنان هم که فکر می کنید، پیچیده نیست. اگر از خود مراقبت کنید، سیستم ایمنی نیز از خودش مراقبت می کند. در ادامه می خواهیم درباره تاثیر شگفت انگیز جلبک اسپیرولینا در تقویت سیستم ایمنی که در دنیا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در ابتلابه کرونا شناخته شده است صحبت کنیم تا  بتوانیم بدنمان را قوی و آماده نبرد نگه داریم. سوالی که ممکن است الان ذهن شما را درگیر کند این است که جلبک اسپیرولینا چگونه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند؟ در درون این جلبک چه چیزی نهفته که میتواند به عنوان یک سد دفاعی برای بدن در برابر این ویروس مطرح شود؟

قبل از پاسخ به سوالات بالا بهتر است  بیشتر با ویروس مرموز کووید-19 آشنا شویم.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. شیوع بیماری ویروس کرونا ناشی از سندرم شدید تنفسی است که باعث ایجاد وحشت بزرگی در سراسر جهان شده است. میزان مرگ و میر آن از 0.5 تا 1 درصد است و بی وقفه در حال افزایش است. به گفته محققان، کووید ۱۹، باعث سندرم فعال سازی ماکروفاژ و متعاقب آن هیپرسیتوکینمی می‌شود که معمولاً به عنوان توفان سیتوکینی شناخته می‌شود. بروز این توفان باعث سندرم ناراحتی حاد تنفسی و آسیب به سایر اندام‌ها می‌شود که علت اصلی مرگ در بیماران کووید ۱۹ است.

افراد مسن و افرادی که بیماری پزشکی زمینه ای دارند ، مانند بیماری های مزمن ریوی ، دیابت ، بیماری های کلیوی و کبدی، چاقی ، افراد با نقص ایمنی (سرطان ، نقص ایمنی) و افراد سیگاری در معرض خطر بالایی هستند.  در حال حاضر هیچ روش درمانی وجود ندارد که بتواند به کاهش این بیماری ویروسی کمک کند، اما استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی می تواند گسترش را محدود کند.

تقویت ایمنی یک روش ساده برای مقاومت در برابر عفونت ویروسی و محدود کردن میزان مرگ و میر بوده است. در این زمینه ، به نظر می رسد استفاده از مواد مغذی یک داروی بالقوه باشد.  مصرف مواد مغذی با تقویت سیستم ایمنی توانایی کمک به مبارزه و کنترل عفونت های ویروس کرونا از طریق فعال سازی پاسخ ایمنی و کاهش استرس اکسیداتیو ایفا می نماید.

تا به امروز ، انواع مختلفی از مواد مغذی از منابع طبیعی مانند حیوانات ، گیاهان ، موجودات دریایی و میکروارگانیسم ها گزارش شده و در حال استفاده هستند. جلبک ها منبع بیولوژیکی غنی از ترکیبات فعال زیستی دارای اهمیت مغذی و درمانی هستند. یکی از ترکیبات نوظهور با ویژگی آنتی اکسیدانی قوی جلبک اسپیرولینا می باشد.

اسپیرولینا، جلبک سبز-آبی ورشته ای و میکروسکوپی است که قرن هاست به عنوان یک مکمل غذایی برای انسان و حیوانات استفاده می شود.با توجه به ارزش بالای تغذیه ای خود(پروتئین بالا ، لیپیدها ، ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ضروری ، مواد معدنی ، رنگدانه های فتوسنتزی و آنتی اکسیدان های قوی مانند فیکوسیانین ، کلروفیل و β کاروتن)  به عنوان یک مکمل غذایی سالم توسط اداره غذا و داروی آمریکا برای انسان تایید شده و به عنوان مکمل غذایی سالم مورد استفاده قرار می گیرد.استفاده از مواد مغذی اسپیرولینا در آزمایشگاه و مطالعات بالینی به خوبی بررسی شده و مصرف آن در دنیا سرعت چشمگیری دارد.

اعتقاد متخصصان بر این است که مکمل اسپیرولینا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، که ممکن است به مبارزه و سرکوب عفونت های ویروسی مختلف کمک کند. مشخص شده است که مصرف پودر اسپیرولینا باعث افزایش عملکرد سلول های کشنده طبیعی (NK)، فعالیت فاگوسیتیک ماکروفاژ و پاسخ آنتی بادی گلبول های قرمز خون در مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشات روی حیوانات و انسان های مختلف می شوند. سیتوکین گاما اینترفرون که نقش مهمی در ایمنی ذاتی و انطباقی در انسان دارد و یک فعال کننده اصلی ماکروفاژها و همچنین محرک سلولهای NK و نوتروفیل است.

تجویز مکمل جلبک اسپیرولینا در دنیا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه از گسترش عفونت ویروسی در بدن رو به افزایش هست.  اگر شما هم تجربه ابتلا به کرونا را دارید و یا اینکه به دلیل ضعف سیستم ایمنی مستعد ابتلا به این ویروس مرموز هستید هم اکنون میتوانید بصورت رایگان با مشاوران تغذیه گرین سی مشورت نمایید. ضمنا می توانید نظرات مشتریان ما رو در بخش نظرات مشتریان مشاهده فرمایید.

4 دیدگاه برای “جلبک اسپیرولینا غذای معجزه آسا در برابر ویروس کرونا: شایعه یا واقعیت!؟”

    • سلام میزان مصرف پودر اسپیرولینا وابسته به نیاز هر فرد متفاوته و بین 4 تا 8 گرم در روز تعریف میشه. توصیه میشود قبل از خرید با متخصص تغذیه شرکت بصورت رایگان مشورت نمایید. متخصصان تغذیه گرین سی شما رو در انتخاب محصول مناسبتون همراهی خواهند کرد.

  1. من دوبار تا الان کرونا گرفتم بار دوم خیلی بدنم ضعیف شد . اسپیرولینا میتونه یکم باعث تقویت بدنم بشه؟

    • سلام وقت بخیر بله اسپیرولینا با داشتن ویتامین های گروه ب و اسیدامینه های ضروری مانند یک مولتی ویتامین انرژی و کمبودهای بدن شما رو تامین خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!