موهیتو اسپیرولینا

نوشیدنیِ کوبایی! موهیتو با طعم اسپیرولینا

🍹 نوشیدنی خنک با لیمو و نعنا و اسپیرولینا

بطور کل موهیتو رو تو کشور خودمون میتونیم لیمو نعنا صداش بزنیم ! جالبه بدونی اصالت موهیتو برمیگرده به کوبا و اسمش رو از یه کلمه‌ی  آفریقایی(mojo) به معنای سحر و جادو گرفته. تو کشورای مختلف با تنوع گویش موجیتو، موخیتو، و … صداش میزنن. ماجراش هم اینه که در سال ۱۵۸۶ سرفرانسیس دریک، دریاسالار و دزد دریایی معروف، برای غارت طلا به سمت هاوانا میرفته که افرادش دچار یه بیماری همه‌گیر میشن و چیزی که درمانشون میکنه، اولین نسخه‌ی موهیتو بوده… یه نوشیدنی دارویی، ابتکار سرخپوست‌های کوبایی! از اونجا این نوشیدنی کم کم محبوب میشه و رواج پیدا میکنه تا تبدیل بشه به یکی از موارد ثابت تو منوی نوشیدنیِ کافه‌ رستورانهای جهان! بعداً یه سری با خلاقیتِ خودشون موهیتو رو با زنجبیل (جینجر موهیتو)، توت‌فرنگی (رد موهیتو) و …ترکیب کردن و اسمای مشابهی براش انتخاب کردن.  امروز ما میخوایم از سوپر فود اسپیرولینا با کلی خواص مغذی برای درست کردن موهیتو استفاده کنیم.  از شیرین کننده‌ی استویا و عسل هم میتونی به جای شکر استفاده کنی! 

✅کالری هر لیوان حدود ۱۰۰ میشه.

 

طرز تهیه: 

داخل لیوان، ۱ قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری پودر اسپیرولینا سبز بریز و بعد ۱۰ برگ نعنا رو با ساقه به همراهِ یک و نیم عدد لیموی برش خورده بریز داخل لیوان.

 با مادلر (وسیله ای برای کوبیدن که حالت دندونه‌ای داره) یا نوکِ قاشق مواد رو حسابی بکوب تا طعم و عطرشون آزاد بشه. (اعتقاد دارن اینطوری عطر و طعمِ لیمو و نعنا بهتر آزاد میشه.)

محتویات لیوان رو به ظرف جاداری که برای سرو انتخاب کردی، منتقل کن. (از اول هم میتونی یه لیوان بزرگ برداری اما اونجوری قاشق به تهش نمیرسه 😂)

روش یخ خردشده و آب گازدار بریز و هم بزن. (تلخی پوست لیمو‌ حس نمیشه زیاد اما میتونی به جای سودای ساده از آب گازدار لیمویی هم استفاده کنی، اینطوری نیاز به شکر هم‌ نیست)

نوش جونت…❤️

 

موهیتو اسپیرولینا

  • گرین سی
  • تیر 6, 1400
  • 2395 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!