پیشگیری از سرطان با اسپیرولینا

اسپیرولینا تومورهای سرطانی را کاهش میدهد!

اسپیرولینا خواص بسیار زیاد و منحصربفردی دارد یکی از این خاصیت ها ،خاصیت پیشگیری از سرطان توسط اسپیرولینا می باشد که در این مقاله در گرین سی به بررسی آن می پردازیم .

سرطان در واقع یک بیماري نام آشنایی است که در قرن ها پیش وجود داشته و همواره مورد توجه دانشمندان و مردم  عادي بوده و به عنوان یک بیماري لاعلاج خود را نشان داده است و از طرفی بعد از کنترل بیماري هاي عفونی جایگاه ویژه اي در جهت نیاز به پژوهش و تحقیقات به خود اختصاص داده است.

سرطان از سلول آغاز می شود که خود سازنده بافت هاي بدن می باشد و بافت ها اندام ها را می سازند. به طور طبیعی سلول ها رشد کرده و بر اساس نیاز بدن به سلول هاي جدیدتر تقسیم می شوند. وقتی که سلول ها پیر می شوند، می میرند و سلول هاي جدید جایگزین آنها می شوند. گاهی این روند طبیعی دچار اشکال می شود. سلول هاي جدید زمانی که بدن به آنها نیاز ندارد به وجود آمده سلول هاي پیر که باید از بین بروند به حیات خود ادامه می دهند. این تجمع بیش از حد سلول ها ایجاد توده هاي بافتی می کند که تومور نامیده می شود.

 

 چگونه اسپیرولینا از سرطان پیشگیری می کند؟

در حال حاضر سرطان یکی از علل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. مطالعات نشان می دهد رادیکال های آزاد در بدن با آسیب رساندن به سلول ها و تخریب آن ها منجر به ایجاد بیماری هایی مثل سرطان و پیری زود رس شود. آنتی اکسیدان ها به بدن برای محافظت در مقابل رادیکال های آزاد کمک می کنند و توانایی خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد را دارند.

اسپیرولینا به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و خاصیت ضد التهابی خود توانایی تامین آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را دارد و از بدن در برابر ابتلا به بیماری سرطان محافظت می کند. بتا کاروتن یکی از آنتی اکسیدان های مهم است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و برای سالم نگه داشتن چشم و افزایش ایمنی و سلامت عمومی بدن لازم است. میزان بتاکاروتن در اسپیرولینا 10 برابر هویج می باشد و این موضوع باعث شده اسپیرولینا غنی ترین منبع غذایی برای تامین این آنتی اکسیدان تبدیل شود.

سرطان اسپیرولینا

پیشگیری از سرطان

هنگامی که بحث پیشگیری و به ویژه درمان سرطان در میان باشد، ملاتونین از نیازهای اصلی است. ملاتونین که به هنگام خواب ترشح می‌شود، از طرق مختلفی بر سطح استروژن اثر می گذارد. این ماده از زیاد شدن بیش از حد استروژن پیشگیری و سلول های ترشح کننده استروژن را در واقع می خواباند. محققین دانشگاه New Orleans اثبات کرده اند که 90 درصد سلول های سرطان سینه در انسان، گیرنده های خاصی برای سیگنال های ضد سرطانی ملاتونین ترشح شده در هنگام شب را دارا می باشند. بر اساس نتایج این محققین، میزان مناسب ملاتونین می تواند رشد سلول های سرطان سینه را تا 70% آهسته نماید. یک پژوهش در انستیتوی کشاورزی ایالت تاسمانی در استرالیا نشان داده است که تغذیه با اسپیرولینا، به طور چشمگیری سطح ملاتونین را بالا برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!