گیاه مورینگا سوپرفود لاغری

گیاه مورینگا، معجزه ای برای کاهش وزن و لاغری

چاقی و اضافه وزن ، شایع ترین اختلال متابولیسم است و از بیماري هاي مهم دهه هاي اخیر به شمار می رود. چاقی و اضافه وزن ، زمینه ساز بسیاري از بیماري ها به ویژه بیماري هاي غیرواگیر ؛ نظیر بیماري هاي قلبی عروقی و فشار خون، دیابت، پوکی استخوان، برخی از سرطان ها و کاهش عمر افراد و دومین علت قابل پیشگیري مرگ ومیر در ایالا ت متحده می باشد.

مطالعات اپیدمیولوژي اخیر ، نشانگر شیوع اضافه وزن و چاقی و سندرم متابولیک در ایران، برابر یا بیشتر از اروپا و آ مریکاست. احتمال ابتلا به چاقی در زنان ، بیشتر از مردان است و شیوع بیشتر چاقی در زنان ممکن است به فعالیت بدنی کم تر در آنها، تفاوت هاي هورمونی، زایمان هاي متعدد، وضعیت اقتصادي – اجتماعی متفاوت زنان با مردان، وضعیت تحصیلی و حتی عادات غذایی مختلف آنها مربوط باشد. همچنین میزان فعالیت بدنی در زنان ، پایین است و این خود عامل مستقلی براي شیوع دو برابري چاقی در آنها می باشد.

بی تحرکی در ایران ، به طور معناداري از آمار گزارش شده جهانی بیشتر است و این موضوع در ایجاد چاقی و عوارض ناشی از آن ، تأثیر به سزایی دارد. در حال حاضر ۷۰ درصد ایرانیان به چاقی یا اضافه وزن، (۴۷ درصد اضافه وزن و ۲۳ درصد چاقی) مبتلا هستند و ۴.۵ درصد جمعیت کشور نیز چاقی مفرط (مرضی) دارند. شمار افراد چاق در ایران از سال ۱۹۸۰/ ۱۳۵۹ تا کنون  ۵.۵ برابر و تعداد افراد دارای اضافه وزن ۳.۵ برابر شده است.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار چاقی،تغییرات هورمونی و رفتاری–اخلاقی فرد بیمار است. به این صورت که برای بسیاری از افراد چاق ، تلاش برای پیروی از یک رژیم غذایی خاص ( متعادل ) و اصلاح سبک زندگی دشوار است و ناگزیر برخی افراد به استفاده از روش های جراحی و یا مکمل های دارویی روی می آورند. به هر حال با سبک زندگی امروزی احتمالاً یا دچار چاقی می شویم یا در معرض آن خواهیم بود. استفاده از داروهای شیمیایی برای کنترل چاقی به دلیل عوارض جانبی متعدد موجود موجب بروز بیماری های متعدد میگردد.

استفاده از داروهای شیمایی به غیر از عوارض جانبی متعدد،هزینه های سرسام آور و همچنین بی میلی در خوردن را به همراه دارد. هیچ دارویی برای کاهش وزن پایدار و دارای حداقل عوارض جوانبی نیست .راه حل زمانی مفید است که شیوه های زندگی روزمره امروزی را نیز دربر بگیرد.همیشه بهترین راه پیشگیری است زیرا هزینه کمتر،انرژی کمتر و لحظات شادتر نتیجه پیشگیری است. اصلاح سبک زندگی و استفاده از رژیم غذایی متعادل بهترین و موثرترین راه پیشگیری و درمان چاقی است. از موارد کلیدی در کاهش وزن ( لاغری ) و رفع چاقی می توان به نظارت بر کالری مصرفی،  بالا بردن فعالیت بدنی، استفاده از فرآورده های چربی سوز (ترموژنیک) و استفاده از فیبرها اشاره کرد. در ذیل به گیاه مورینگا به عنوان یک فراورده طبیعی چربی سوز اشاره می کنیم.

با مورینگا بیشتر آشنا شویم

مورینگا اولیفرا درختی است که ارزش غذایی و خواص درمانی فراوانی دارد، به طوری که می توان از تمام قسمت های گیاه مورینگا برای مصارف گوناگون استفاده کرد. درخت مورینگا اولیفرا در جنوب ایران با نام “گز روغنی” مشهور می باشد. در سال 2010، درخت مورینگا اولیفرا از طرف انجمن گیاه پزشکی آمریکا، به عنوان مغذی ترین و مفیدترین درخت در کره زمین شناخته شد. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی گیاه مورینگا، ثابت شده است که گیاه مورینگا سرشار از ویتامین و املاح معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، پروتئین و بتاکاروتن می باشد.

همچنین برخی دیگر از مطالعات نشان می دهند که این گیاه می تواند بیش از 300 بیماری را درمان نماید؛ در هر 100 گرم گیاه مورینگا، بیش از 10 برابر ویتامین A نسبت به هویج، 25 برابر آهن نسبت به اسفناج، 9 برابر پروتئین نسبت به ماست طبیعی، 17 برابر کلسیم نسبت به شیر، 15 برابر پتاسیم نسبت به موز و 12 برابر ویتامین ث نسبت به پرتقال وجود دارد.

پودر برگ مورینگا، جایگزین فوق العاده ای برای ادویه جات است. به هر طریقی که ادویه استفاده می‌شود، از آن نیز می توان استفاده کرد. از پودر مورینگا می‌توان به عنوان مکمل ویتامین ها در ماست، سالاد، سوپ، مرغ، ماهی و میگو، استفاده کرد و ترکیب مغذی و مفیدی به دست آورد. به علاوه پودر برگ مورینگا به عنوان ادویه با مایعات و سایر غذاها مخلوط می شود.

گیاه مورینگا سوپرفود لاغری
گیاه مورینگا سوپرفود لاغری

مورینگا چگونه باعث کاهش وزن میشود؟

مورینگا اولیفرا بر اساس تائید سازمان جهانی خوارو بار و کشاورزی فائو یک سبزی مفید است که در اکثر کشورهای شناخته شده به عنوان غذای روزانه مورد استفاده قرار می گیرد وحتی به تنهایی یک وعده غذای اصلی را می تواند شامل شود ، در اصل می توان این گیاه مفید را با تمام فوایدش یک سبزی و یک غذای مفید در نظر گرفت و نه یک دارو.

مورینگا که به عنوان یک سوپر فود یا مکمل غذایی فوق العاده قلمداد میگردد می تواند جهت برطرف کردن نیاز روزانه بدن به بسیاری از مواد غذایی استفاده گردد. این بدان معنا است که برای رفع نیاز بدن به مواد غذایی کمتری نیاز دارید و عمل گوارش در بدن بسیار بهتر صورت میگیرد.

از سوی متخصصان تغذیه آمریکا  مورینگا برای کاهش وزن پیشنهاد شده است. مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده است که مورینگا می تواند تشکیل چربی را کاهش و چربی سوزی را افزایش دهد. در یک مطالعه 8 هفته ای در 41 فرد چاق که رژیم غذایی و رژیم یکسانی داشتند ، کسانی که 900 میلی گرم مکمل حاوی مورینگا ، زردچوبه و کاری مصرف می کردند 4.8 کیلوگرم از دست دادند در صورتی که افرادی که از دارو (گروه دارونما) استفاده میکردند منجر به کاهش 1.8 وزن خود شدند.

در یک مطالعه مشابه دیگر ، محققان 130 نفر را که دارای اضافه وزن بودند به طور تصادفی انتخاب کردند و همان مکمل مطالعه فوق یا دارونما را دریافت کردند. کسانی که به آنها مکمل داده اند در طی 16 هفته 5.4 کیلوگرم وزن کم کردند، در حالی که در گروه دارونما فقط 0.9 کیلوگرم بود. آنها همچنین میزان کلسترول بد (LDL) خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و کلسترول خوب (HDL) خود را افزایش دادند. در مطالعات دیگر اثر هیپولیپدیمی و آنتی اکسیدانی مورینگا نشان داد که نه تنها در کاهش وزن بلکه در کاهش اندازه دور کمر تاثیر بسزایی دارد.

مورینگا همچنین حاوی یک چربی سوز بسیار قدرتمند بنام اسیدکلروژنیک است. این ترکیب به عنوان یک چربی سوز طبیعی شناخته میشود و تحقیقات محققان نشان داده که در اثر بسیار قوی در کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم داشته است. اسیدکلروژنیک همچنین در متعادل نمودن سوخت و ساز چربی هم موثر است.

با توجه به خواص سرشار و مزیت های فراوان مورینگا، شرکت گرین سی، اقدام به تولید و عرضه ی این محصول بصورت پودر مورینگا و کپسول مورینگا نموده است. ثبت سفارشات به صورت آنلاین بوده و هم اکنون میتوانید بصورت رایگان با مشاوران تغذیه گرین سی مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!