از کجا مورینگا بخریم ؟

از کجا مورینگا بخریم 

مورینگا چیست؟

مورینگا یا گز روغن نام گیاهی است که بومی بخش‌هایی از آفریقا و آسیا می باشد. بیشترین گونه کشت شده از این تیره درخت، مورینگا اولیفیرا (Moringa oleifera) می باشد که بومی شمال هندوستان می باشد. مورینگا در سال ۲۰۱۰ از طرف سازمان جهانی بهداشت، گیاه معجزه نامیده شده است . از برگ، پوست، گل، میوه، دانه و ریشه این گیاه ارزشمند برای تهیه دارو استفاده می‌شود.

مورینگا اغلب در کشورهای مختلف در میان مردمان با نام هایی همچون : درخت ترب کوهی( به خاطر ظاهر ریشه) درخت طبل ( بخاطر ظاهر میوه ) شناخته می شود. درخت بن،درخت شوع ، شجره الیسر، سوباهجان،مولانگای نیز در بین اقوام دیگر رواج داشته است. هزاران سال است که برای درمان بیماری ها و مراقبت های بهداشتی از مورینگا استفاده می شود. در ایران و کتب سنتی درخت بان اشاره به درخت مورینگا دارد که توسط حکمای بزرگی همچون زکریای رازی ، اسماعیل جرجانی و دیگر حکما به خواص و مفاد آن اشاره شده است.

مورینگا در درمان آسم، دیابت، چاقی، علائم یائسگی و بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. این ماده بسیار غنی از آنتی‌اکسیدان‌های سالم و ترکیبات گیاهی فعال زیستی است. از روغن گرفته شده از دانه‌های مورینگا در غذاها، عطرها و محصولات مراقبت از مو و به عنوان روان‌کننده استفاده می‌شود.

جالب است که بدانید مورینگا 7 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد و ۱۰ برابر بیشتر از هویج ویتامین A را تامین می‌کند. همچنین کلسیم موجود در این گیاه ۱۷ برابر شیر و میزان پروتئین موجود در آن ۹ برابر ماست می باشد. پتاسیم موجود در این گیاه ۱۵ برابر موز و مقدار آهن آن ۲۵ برابر اسفناج است.

مورینگا حاوی ترکیبات مفید و سالمی است، مانند:
ویتامین A
ویتامین B1 (تیامین)
B2 (ریبوفلاوین)
B3 (نیاسین)، B6
فولات و اسید آسکوربیک (ویتامین C)
کلسیم
پتاسیم
آهن
منیزیوم
فسفر
روی (زینک)

این گیاه غالباً به عنوان یک دارو شناخته می‌شود و برای درمان بیش از 300 بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت‌ها است که مورینگا در میان سرخ پوستان و بومی‌های آفریقا به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌شود. گیاه مورینگا خواص بیشماری دارد که در درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسریع در روند بهبود بیماران مؤثر است.

از کجا مورینگا بخریم 

مورینگا چه فوایدی دارد ؟

فواید مورینگا را می‌ توان در یک جمله، بهبود عملکرد کلی بدن دانست. چرا که مورینگا می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر تک تک اعضای بدن بگذارد. به طور خلاصه از مهمترین فواید مورینگا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بهبود عملکرد قلب و عروق
2- پیشگیری و کنترل دیابت
3- پیشگیری و کنترل فشار خون
4- پیشگیری از انواع سرطان ها
5- بهبود عملکرد ریه ها
6- کاهش وزن و تنظیم متابولیسم
7- بهبود عملکرد و سلامت مغز و اعصاب
8- کاهش التهابات بدن
9- بهبود عملکرد کبد و پیشگیری و بهبود کبد چرب
10- بهبود عملکرد کلیه و پیشگیری از سنگ کلیه
11- افزایش ایمنی بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
12- ضد میکروب و ضد باکتری
13- تقویت مو و پیشگیری از بیماری ها و مشکلات مو
14- زیبایی بیشتر پوست و بهبود بیماری های پوستی
15- کاهش سرعت پیری پوست

مورینگا به صورت پودر، دانه های روغنی، روغن و برگ خشک مصرف میشود.

پودر مورینگا
پودر مورینگا اغلب همان برگ خشک مورینگا است که به صورت ادویه، برای تزئین، مخلوط با آب و یا به صورت اسموتی خورده می شود. پودر مورینگا را میتوان به صورت خالص هم میل کرد اما توجه داشته باشید که باید حتما آب بنوشید و همچنین، بیشتر از نهایت دو قاشق غذا خوری طی روز مصرف نکنید.

برگ مورینگا
برگ گیاه مورینگا در غذاها، اسموتی ها، سالاد ها، ماست و… استفاده می شود. می توانید از برگ مورینگا برای درست کردن ماسک های مراقبت از پوست هم استفاده کنید.

روغن مورینگا
روغن مورینگا هم در پخت و پز و هم به عنوان مرطوب کننده پوست و مو کاربرد دارد. از روغن مورینگا به عنوان مصارف صنعتی نیز استفاده می شود اما نوع آن متفاوت است به همین دلیل هنگام خرید حتما باید به مورد مصرفتان اشاره کنید و حواستان به آن باشد.

شکوفه مورینگا
شکوفه مورینگا را می توانید داخل سوپ، سالاد، ماست و برای تزئینات استفاده کنید.

از کجا مورینگا بخریم ؟
از کجا مورینگا بخریم ؟

از کجا مورینگا بخریم؟

جهت خرید مورینگای اصل و باکیفیت باید به این نکته توجه داشت که رنگ پودر یا کپسول مورینگا باید سبز زنده باشد. اگر این پودر ، رنگی چون قهوه ای مایل به زرد یا به طور کلی قهوه ای تر باشد ، معمولاً نشانه این است که کیفیت محصول به خطر افتاده است. بالاترین کیفیت و بهترین پودر مورینگا باید سبز پر جنب و جوش ، مانند رنگ برگ نعناع باشد.
از این رو شرکت گرین سی افتخار این را دارد تا این محصول ارزشمند را بصورت پودر خوراکی مورینگا (100 گرمی) و کپسول مورینگا (120 کپسول 500 میلی گرمی) تولید و با بهترین و بالاترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما هم اکنون می‌توانید مورینگای اصل و با کیفیت را از فروشگاه گرین سی خریداری نمایید

2 دیدگاه برای “از کجا مورینگا بخریم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!