اسپیرولینا چیست ؟ و چه خاصیتی دارد ؟

اسپیرولینا چیست ؟ و چه خاصیتی دارد ؟

اسپیرولینا چیست : اسپیرولینا یک مکمل  طبیعی است که دارای میزان زیادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند ویتامین‌های گروه B، بتا کاروتن، ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی همچون آهن، مس، روی، منگنز و فیبر خوراکی می‌باشد. فروشگاه گرین سی  بزرگترین عرضه کننده انواع اسپیرولینا بصورت کپسول و پودر خوراکی در ایران می باشد که شما با خیال راحت از کیفیت محصول می توانید از این فروشگاه کپسول اسپیرولینا و پودر خوراکی اسپیرولینا را تهیه کنید.

اسپیرولینا همچنین دارای آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد که از آن به عنوان بمب آنتی اکسیدان یاد می‌شود. بیش از 70% بافت این جلبک از پروتئین با کیفیت بالا تشکیل شده که دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن ماست و به دلیل نداشتن دیواره سلولی برخلاف سایر پروتئین‌های گیاهی، به سرعت جذب بدن می‌شود. تمام این مواد به بهبود شرایط گوارشی شما کمک کرده و با از بین بردن سموم بدن باعث شادابی و طراوت شما می‌گردند. همچنین اسپیرولینا با مکانیسم‌هایی موجب کاهش اشتها در افراد دارای اضافه وزن می‌شود و سوخت ساز بدن را افزایش می‌دهد که این خبر فوق‌العاده‌ای برای افراد دارای اضافه وزن است.

نکته جالب توجه اینکه این جلبک مصارف صنعتی نیز دارد و به عنوان غذای دام و طیور استفاده می‌شود. همچنین در شیرینی پزی هم قابل استفاده است که به عنوان یک منبع غذایی سالم و با کیفیت از آن استفاده می‌شود. البته توجه داشته باشید که با توجه به محیط کشتی که در آن اسپیرولینا رشد کرده است مواد مغذی آن میتواند کاملا متفاوت باشد. برای مثال مقدار پروتئین آن از 50 تا بیش از 70 درصد میتواند اختلاف داشته باشد. همینطور بعضی از انواع اسپیرولینا مانند انواع چینی و هندی که به کشور ما وارد می‌شوند ممکن است به میکروب‌ها و یا فلزات سنگین آلوده باشند! بنابراین در هنگام خرید این محصول حتماً به محل تولید آن توجه کافی داشته باشید.

با خاصیت های منحصربفرد اسپیرولینا آشنا شوید :

  • بیشتر از هر ماده غذایی دیگری، حتی 25 برابر هویج، بتاکاروتن دارد.
  • 12 برابر بیشتر از جگر گاو آهن دارد.
  • غنی ترین منبع ویتامین A است.
  • حداقل 60% اسپیرولینا را پروتئین تشکیل داده است که دارای تمام آمینواسیدهای ضروری است.
  • غنی ترین ماده غذایی دارای اسید چرب ضروری GLA است.
  • دارای امگا3، DHA و EPA است.
  • 3 برابر جوانه گندم دارای ویتامین E است.
  • دارای آنتی‌اکسیدان فایکوسیانین است که از آن به عنوان بمب آنتی‌اکسیدان یاد می‌شود.
  • چربی سوز طبیعی است که موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود.
اسپیرولینا چیست ؟ و چه خاصیتی دارد ؟
اسپیرولینا چیست ؟ و چه خاصیتی دارد ؟

نکته جالب توجه اینکه این جلبک مصارف صنعتی نیز دارد و به عنوان غذای دام و طیور استفاده می‌شود. همچنین در شیرینی پزی هم قابل استفاده است که به عنوان یک منبع غذایی سالم و با کیفیت از آن استفاده می‌شود. البته توجه داشته باشید که با توجه به محیط کشتی که در آن اسپیرولینا رشد کرده است مواد مغذی آن میتواند کاملا متفاوت باشد. برای مثال مقدار پروتئین آن از 50 تا بیش از 70 درصد میتواند اختلاف داشته باشد. همینطور بعضی از انواع اسپیرولینا مانند انواع چینی و هندی که به کشور ما وارد می‌شوند ممکن است به میکروب‌ها و یا فلزات سنگین آلوده باشند! بنابراین در هنگام خرید این محصول حتماً به محل تولید آن توجه کافی داشته باشید و از یک تولید کننده با کیفیت آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!