جلبک اسپیرولینا اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد؟

جلبک اسپیرولینا اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد؟ برای پیدا کردن پاسخ به این سوال تا آخر مطلب از سایت گربن سی با ما همراه باشید .

تاثیر آلودگی هوا بر سلامت انسان

این روزها علاوه بر نگرانیهایی که کرونا برای افراد ایجاد کرده است، باید نگران اثرات مخرب آلودگی هوا هم باشیم. به دلیل مازوت سوزی بیش از حد، هوای کشور در کلان شهرها گاها حتی از وضعیت قرمز هم عبور میکند و به بنفش می رسد. همانطور که می دانید آلودگی هوا عوارض خطرناکی برای سلامت ریه ها و کل بدن دارد. جالب است بدانید 70 درصد سیستم ایمنی بدن مربوط به ریه ها می باشد، بنابراین اگر به دلیل آلودگی هوا یا به هر علتی دچار مشکل شوند تمام بدن با مشکل مواجه می شود. در این وضعیت آلودگی هوا باید بیشتر از قبل به تغذیه خود اهمیت بدهیم.

آلاینده های موجود در هوا با حمله به سلول های بدن عوارض نامطلوبی را به جا می گذارند. در حالت عادی، سیستم دفاعی بدن، سلول ها را از همه آسیب های بیرونی محافظت میکند اما عوامل مخرب محیطی مثل اشعه ماوراء بنفش و آلودگی های محیط سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده در نتیجه سلول ها تحت تاثیر رادیکال های آزاد (عوامل مخرب سلول ها)آسیب می بینند.

آلودگی هوا در سرما به دلیل پدیده وارونگی تشدید میشود که در این شرایط سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران، قشر آسیبب پذیرترمحسوب میشوند. معاینه فنی خودرو، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین ازجمله مهمترین اقداماتی است که انتظار میرود شهروندان برای حفظ سلامت خود به آن احترام بگذارند.

در کنار رعایت این اصول، نمیتوان تأثیر مواد غذایی کاهش دهنده آلودگی هوا بر سلامتی را نادیده گرفت. روغن زیتون، اسفناج، آووکادو، کلم بروکلی و مواد غذایی حاوی ویتامینهای A ،Cو E غذاهایی هستند که به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا کمک میکنند و مصرف آنان در روزهای آلوده توصیه شده است. آنتی اکسیدان ها، از بدن در برابر رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا محافظت می کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب و بیماری های متعددی شوند.

تاثیر بی نظیر اسپیرولینا بر کاهش اثرات مخرب ناشی از آلودگی هوا 

در سالهای اخیر، مکملهای آنتی اکسیدانی نقش مهمی در حفظ سلامت بدن در برابر سموم و آلاینده ها پیدا کرده اند.  از آنجایی که مکمل های دارویی شیمیایی بوده و با اثرات جانبی همراه هستند مکمل های گیاهی به دلیل ماهیت طبیعی آن بیشتر مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفته است.  مکمل اسپیرولینا بصورت طبیعی و بدون بکارگیری مواد شیمیایی از جلبک اسپیرولینا بدست آمده و بعنوان یک مکمل غذایی طبیعی مطرح شده و اثرات  انتی اکسیدانی قوی آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس پژوهش های انجام شده توسط سازمان ملل در بیانه ای در سال 1980 برای مقابله با کمبود مواد غذایی در اثر انفجار جمعیتی در آینده نزدیک، اسپیرولینا را به عنوان یک غذای عالی در آینده معرفی کردند.

هم اکنون نیز این مکمل به عنوان ماده غذایی فضانوردان مورد استفاده قرار میگیرد. اسپیرولینا دارای تاییدیه سازمان بهداشتی آمریکا، موسسه غذا و محصولات کشاورزی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی را دارد. مصرف مکمل اسپیرولینا در بهبود فعالیت ریه ها کمک کننده است. اسپیرولینا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی (ضدسرطان و التهاب) که دارند به طور موثری از بروز التهابات دستگاه تنفسی جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن رادیکال های آزاد (ترکیبات سرطان زا) موجود در  هوای آلوده شده و اثرات مخرب ذرات معلق موجود در هوای آلوده را می کاهند.

 

ما در طول روز چقدر اسپیرولینا مصرف کنیم تا بدن سالمی در برابر آلاینده ها و سموم محیطی داشته باشیم؟

بهتر است روزانه 5 تا 7 گرم پودر اسپیرولینا میل کنید. در صورتی که ورزش می کنید بهتر است یک وعده نیز 30-60 دقیقه قبل از ورزش میل کنید. پودر اسپیرولینا را بهتر است همراه با سالاد، اسموتی، شیک، آبمیوه، ماست و عرقیجات مصرف کنید. اگر سوالی داشتید می توانید با مشاورین تغذیه گرین سی بصورت رایگان مشورت کنید.

در اینجا بخوانید >> کاهش وزن با جلبک اسپیرولینا واقعیت یا افسانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!