چگونه شکم خود را کوچک کنیم ؟

چگونه شکم خود را کوچک کنیم ؟ داشتن یک دور کمر متناسب با بدن، با داشتن یک رژیم غذایی و تمرین ورزشی مداوم ، امکان پذیر می باشد.

چربی هایی که در دور کمر انباشه می شوند ، سلامت ما را به خطر می اندازند . همچنین داشتن یک کمر متناسب با بدن برای همه افراد به خصوص خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

چه افرادی نیاز به کوچک کردن شکم دارند؟

معمولا با شروع شدن روند چاقی اولین قسمت‌هایی از بدن که افزایش سایز دارد، شکم و پهلو است. از طرفی دیگر نیز با شروع روند لاغری، تنها قسمتی که دیرتر به کاهش سایز می‌رسد و لاغر می‌شود، شکم و پهلو است. این قسمت از بدن چربی‌های سرسختی دارد و برای حذف شدن آن معمولا روند زمانبری لازم است. مگر اینکه به روش‌های جراحی تهاجمی یا غیرتهاجمی روی آورده شود.

البته باید توجه داشت روش های جراحی همیشه نتیجه خوبی ندارند . تحقیقات نشان می دهد بعضی از افراد بعد از عمل جراحی برای لاغر کردم شکم و پهلوی خود دچار مشکلات جدیدتری نیز شده اند.

آیا واقعا سایز دور شکم نامناسب است یا خیر؟ عدد مشخص و نرمالی برای سایز دور شکم نمی‌توان در نظر گرفت. زیرا سایز شکم هر فرد ممکن است بنا به قد و استخوان‌بندی مانند اندازه لگن متفاوت باشد. در آمریکا برای آقایان دور کمر بیشتر از 102 سانتی‌متر و برای خانم‌ها دور کمر بیشتر از 88 سانتی‌متر نشان دهنده چاقی شکمی است.

البته این عدد برای آسیای جنوبی طور دیگری بیان شده است. زیرا قد و استخوان‌بندی متفاوتی در این دو قسمت وجود دارد. در آسیای جنوبی دور کمر بیشتر از 90 سانتی‌متر در آقایان و دور کمر بیشتر از 85 سانتی‌متر برای خانم‌ها، نشان دهنده بزرگی سایز شکم است.

 

چرا دور شکم از همه جا بزرگ‌تر است؟

عوامل زیادی وجود دارد که در بزرگ بودن شکم تاثیرگذار افراد است. قبل از اینکه سراغ راهکارهایی برای کوچک کردن شکم باشم، بهتر است عوامل زمینه ساز برای چاقی دور کمر و شکم را بشناسیم. موارد زیر گزینه‌هایی هستند که در این زمینه موثرند:

ژنتیک

تغذیه نامناسب

استرس

خواب ناکافی

بیماری‌ها و مشکلات گوارشی مانند یبوست

نامتعادل بودن سطح هورمون‌ها

فعالیت بدنی کم و یکجا نشینی

سبک زندگی نادرست

 

بهترین راهکارها برای کوچک کردن شکم چیست ؟

 

مقدار غذای خود را کاهش دهید

برای اینکه لاغر‌تر شوید و از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف‌های کوچک غذا بخورید. روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

 

مصرف سبزیجات را افزایش دهید

مصرف سالاد کاهو یا گوجه و خیار قبل از وعده غذایی اصلی، علاوه بر اینکه سیری را ایجاد می‌کند به جلوگیری از یبوست و پرخوری منجر می‌شود. برای کوچک کردن شکم باید قبل از غذای اصلی، حتما بشقابی از سبزیجات بدون افزودن هیچ سس چربی، استفاده کرد.

چگونه شکم خود را کوچک کنیم
چگونه شکم خود را کوچک کنیم

کالری بیشتری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید. با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی‌های ذخیره شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حدود ۱۴۵ کالری می‌سوزاند.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی مطالعه نمایید.

از جوی دوسر استفاده کنید

جو دوسر یکی از خوراکی‌های فوق العاده برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن است. اگر جو دو سر را در وعده صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی کافی خواهید داشت و دیگر سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت.

 

غذا‌های تند بخورید

مصرف غذا‌های تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید.

 

مصرف سرخ‌کردنی‌ها را تا حد امکان کاهش دهید

مواد غذایی وقتی سرخ می‌شوند، ارزش غذایی خود را به شدت از دست می‌دهند. در نتیجه مصرف آنها فقط به دریافت مقدار زیادی روغن غیر مفید منجر می‌شود. گزینه‌هایی مانند سیب زمینی سرخ کرده برای برخی از افراد به یک عادت تبدیل شده است که همراه سس‌های مضر استفاده می‌شوند. بهتر است مصرف این مواد غذایی را به منظور کوچک کردن شکم خود تا حد امکان کم کنید.

 

پیاده روی را فراموش نکنید.

یکی از راهکارهای همیشه در دسترس برای کوچک کردن شکم پیاده روی است. البته باید در نظر داشته باشید برای این منظور باید بیشتر از 30 دقیقه پیاده روی تقریبا سریع داشت تا به این هدف دست یافت.

چگونه شکم خود را کوچک کنیم
چگونه شکم خود را کوچک کنیم

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذا‌های شیرین یا شور خواهد شد.

 

خواب به موقع داشته باشید

یکی از مهمترین نکات برای تنظیمات هورمونی بدن، خواب کافی است. تنظیمات هورمونی بدن، سوخت و ساز را بهبود می‌بخشند. از این رو لازم است خواب کافی شبانه بین 6 الی 8 ساعت وجود داشته باشد.

 

ورزش‌های مخصوص برای لاغری شکم را انجام دهید.

ورزش و فعالیت بدنی از موثرترین گزینه‌هایی است که در کنار تغذیه درست می‌تواند نتیجه به سزایی در کوچک کردن شکم داشته باشد. با چند نمونه از ورزش‌های موثر برای لاغری شکم آشنا شوید.

 

از اسپیرولینا غافل نشوید

اسپیرولینا به سبب دارا بودن طیف متنوعی از مواد مغذی و ویژگیهای کمک درمانی اثبات شده، میتواند نقش بالقوه ای در رژیم غذایی افراد مختلف داشته باشد. این جلبک از دوران باستان توسط اقوام مکزیکی و آفریقایی به عنوان غذا مصرف میشده است و از حدود 26سال قبل تاکنون تولید و مصرف آن به عنوان مکمل غذایی در کشورهای صنعتی و پیشرفته به شدت رونق یافته است. برای پی بردن به تاثیر بی نظیر اسپیرولینا در لاغری مقاله کاهش وزن با جلبک اسپیرولینا را مطالعه نمایید.

کرانچ شکم

  • به کمر دراز بکشید و زانو را با زاویه 90 درجه داخل شکم جمع کنید
  • پاها را بدون اینکه زاویه زانو تغییر کند بالا بیاورید تا شکم جمع شود
  • مجدد پاها را بدون تغییر زاویه زانو به زمین برگردانید
  • ست‌های 3 تایی با 20 تکرار برای این حرکت در روز عالی است.

 

حرکت پیلاتس برای لاغری شکم

  • به پشت بخوابید. زانوها را در حالت ۹۰ درجه قرار بدهید
  • پاها را بالا بیاورید. شکم را به سمت داخل بکشید و نفس را حبس کنید (حرکت دم).
  • دست‌ها را به سمت بالا و پشت سر ببرید. نفس را رها کنید و دست‌ها را جلو بیاروید.
  • پاها را صاف کنید تا بدن به شکل V انگلیسی شود.
  • این حرکت را ۱۵ مرتبه انجام دهید.

2 دیدگاه برای “چگونه شکم خود را کوچک کنیم ؟”

    • سلام وقت بخیر برای لاغری در صورتیکه کم کاری تیرویید و بیماری خودایمنی ندارید کپسول اسپیروفیت انتخاب بهتری خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!