کنترل وزن در ایام عید نوروز

تکنیک های طلایی برای کنترل وزن در ایام عید نوروز

کنترل وزن در ایام عید نوروز : نوروز در راه است. همه از نزدیک بودن این مناسبت شاد هستند و در انتظارش لحظه‌شماری می‌کنند. اکثر مردم جنب و جوش دارند که زودتر خرید‌ و خانه‌تکانی کنند. اما در این میان عده‌ای هم هستند که اصلا حال و هوای عید نوروز و خرید را ندارند. بیشتر این افراد اضافه وزن دارند و به دلیل پیدا نکردن سایز مورد نظرشان از خرید لباس منصرف می‌شوند. خیلی از این افراد حتی از عید متنفرند. عید برای عزیزانی که اضافه وزن دارند به سه علت تبدیل به یک کابوس وحشتناک می‌شود.

 اول خرید کردن برای افرادی که اضافه وزن دارند، عذاب‌آور است. این افراد کمتر به بازار می‌روند و خود را با نگاه کردن به ویترین‌ها و لباس‌های زیبا اذیت نمی‌کنند چون به احتمال زیاد سایز آنها در مغازه‌ پیدا نمی‌شود. به همین دلیل عید برایشان تبدیل به کابوسی همیشگی می‌شود.

دوم بسیاری از افراد وزن خوبی دارند و یا قبلا رژیم گرفته‌اند و حالا به وزن ایده‌آل خود رسیده‌اند، اما هنوز هم نگران افزایش و یا بازگشت وزن‌شان هستند. عید با وجود مهمانی‌های زیاد  و غذاهای خوشمزه، زمان وسوسه کننده‌ای برای شکستن رژیم غذایی می باشد . ترس از افزایش وزن، عید را به کام این دسته از افراد تلخ می‌کند.

سوم نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر کردن است. اما سفر برای کسانی که رژیم هستند و یا از اضافه وزن می‌ترسند چندان لذت بخش نیست. خوردن خوراکی‌های خوشمزه جزء جدا نشدنی سفر است. اما ترس از اضافه وزن و یا شکستن رژیم این اجازه را به افراد نمی‌دهد تا از غذا و سفر خود لذت ببرند. حالا این سفر را در ایام نوروز و خوراکی‌های خوشمزه آن تصور کنید. بی‌دلیل نیست که سفرهای نوروزی و عید برای این دسته از عزیزان به کابوس تبدیل شده است.

تکنیک های طلایی برای کنترل وزن

در نوروز، بعضی از افراد از رژیم غذایی خودداری می‌کنند و برخی دیگر نیز می‌خواهند رژیم غذایی سالم و متعادلی را ادامه دهند. برای اینکه بهترین رژیم غذایی را در نوروز داشته باشید، تا انتهای این مقاله می‌توانید به تکنیک های طلایی برای کنترل وزن در ایام عید نوروز پی ببرید. این تکنیکها عبارتند از :

حرکت و ورزش

در نوروز، بیشتر افراد تمایل دارند خانواده و دوستان خود را ببینند ولی حتما با وجود این هم ورزش نباید از دست برود. مواظب باشید که در طول روز ورزش کنید.

حفظ تعادل در وعده‌های غذایی

سعی کنید در هر وعده‌ی غذایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی را به صورت متناسب مصرف کنید. به این ترتیب می‌توانید احساس سیری بیشتری داشته باشید و همچنین برای بدن خود، تمامی عناصر غذایی لازم را فراهم کنید.

استفاده از میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که برای سلامتی بدن شما بسیار مفید هستند. حتما در هر وعده، میوه‌ها و سبزیجاتی همچون خیار، گوجه‌فرنگی، هویج، کلم و … بخورید.

کنترل وزن در ایام عید نوروز
کنترل وزن در ایام عید نوروز

 نوشیدن آب

آب برای بدن شما بسیار حیاتی است و در حفظ سلامتی شما نقش بسیار مهمی دارد. حتما هر روز از مقدار کافی آب استفاده کنید.

 مقدار مصرف شیرینی و خوراکی‌های ناسالم را محدود کنید.

سعی کنید از مصرف زیاد شیرینی‌ها و خوراکی‌های ناسالم مثل نوشیدنی‌های گازدار، پرسونل، چیپس و … پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید >> رژیم غذایی بر پایه گروه خونی چیست؟

 خوردن صبحانه

همیشه نوشیدن قهوه یا چای با یک تکه نان به عنوان صبحانه کافی نیست. در واقع، صبحانه برای شما بسیار حائز اهمیت است و با خوردن صبحانه، سطح انرژی بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد و به حفظ روحی و جسمی کمک خواهد کرد.

 مصرف برنج

از آنجایی که برنج غذای اصلی نوروز برخی از مناطق ایران است، ممکن است به صورت زیادی مصرف شود. در این موارد، بهتر است حتماً برای کم کردن سطح کالری در غذا، برنج را در آب جوش نگه دارید و پس از آماده شدن آن را سریعاً آبکش کنید.

کنترل وزن در ایام عید نوروز
کنترل وزن در ایام عید نوروز

 استفاده از روغن‌های سالم

در پخت و پز غذا و سرخ کردن غذا، از روغن‌هایی مثل روغن زیتون، روغن کانولا، روغن آفتابگردان یا روغن کنجد استفاده کنید.

 نوشیدن دمنوش‌های گیاهی

می‌توانید به‌جای نوشیدن نوشابه ، دمنوش‌های گیاهی مانند نعناع، آویشن، ترشی، به لیمو یا زنجبیل بنوشید. این دمنوش‌ها در کاهش استرس و افزایش سطح انرژی بدن شما کمک خواهند کرد.

میوه‌ی خشک

برای خوردن تنقلات، می‌توانید از میوه‌های خشک به‌صورت کم‌کالری و بدون چربی استفاده کنید.

با رعایت این نکات ساده، می‌توانید در نوروز رژیم غذایی سالم و متعادلی را رعایت کنید و از لذت‌های نوروزی هم بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!