روش های کاهش وزن در منزل

روش های کاهش وزن در خانه

روش های کاهش وزن در خانه : مطمئنا تاکنون سراغ گوگل زیاد رفتید و از او خواستید که روش‌های کاهش وزن را برای شما بیاورد و با انبوهی از اطلاعات و لینک‌های مختلف مواجه شده‌اید که هرکدام ادعا می‌کردند بهترین روش کاهش وزن در خانه را به شما معرفی می‌کنند. نمی‌توان روی همه این اطلاعات حساب باز کرد در واقع تعداد زیادی از این سایت‌ها اطلاعات زیاد جالبی در اینترنت نمی‌گذارند که واقعا کارساز باشند. در این مطلب از سایت گرین سی قصد داریم چندین روش طبیعی که واقعا اثبات شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

این ادعا که گفته می‌شود نوشیدن آب موجب کاهش وزن می‌شود حقیقت دارد. در واقع نوشیدن ۰٫۵ لیتر آب میزان سوزاندن کالری‌،که به عنوان مازاد انرژی‌های مصرفی شناخته می‌شود، را افزایش می‌دهد. نوشیدن آب کالری سوزی را در حالت استراحت در افراد (کالری سوخته شده در حال استراحت) افزایش می‌دهد و درواقع متابولیسم پایه در این افراد افزایش می‌یابد. مطالعات نشان داده‌اند که در بزرگسالان مصرف انرژی در حالت استراحت ۱۰ دقیقه پس از نوشیدن آب ۲۴- ۳۰% افزایش‌یافته است. این زمان در حالت عادی حدوداٌ ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

از همین رو نوشیدن آب قبل از وعده‌های غذایی موجب کاهش مقدار کالری به ویژه در افراد میانسال و مسن می‌شود. آب برای کاهش وزن بسیار مفید است. بنابراین بهتر است جایگزین سایر نوشیدنی‌ها که کالری و شکر بالایی دارند شود.

سبزی و میوه زیاد بخورید
برای کاهش وزن در خانه میوه و سبزیجات را فراموش نکنید .میوه‌ها و سبزیجات همیشه جایگاه بالایی در سلامتی دارند و دوستدار کاهش وزن هستند. علاوه بر بالا بودن مقدار آب، فیبر و مواد مغذای در سبزی‌ها و میوه‌ها، آنها معمولا تراکم انرژی کمی دارند و این باعث می‌شود غذایی بیشتری را بخورید بدون اینکه کاری زیاید مصرف شود. مطالعات نشان می‌دهند، افرادی که میوه و سبزیجات زیاد مصرف می‌کنند تناسب اندام بهتری دارند.

رژیم غذایی با کربوهیدرات کم امتحان کنید
بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم در کاهش وزن بسیار موثر هستند. کربوهیدرات محدود و خوردن پروتئین و چربی بیشتر اشتها را کاهش می‌هد و کمک می‌کند کالری کمتری را مصرف کنید. در واقع این رژیم غذایی ۳ برابر بیشتر از یک رژیم غذایی کم چربی استاندارد باعث کاهش وزن می‌شود. رژیم غذایی کم کربوهیدارت دار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را نیز کاهش دهد.

روش های کاهش وزن در منزل
روش های کاهش وزن در منزل

آهسته غذا بخورید
اگر جز کسانی هستید که انگار هنگام غذا خوردن کسی دنبال‌تان کرده است و با عجله می‌خورید باید بگوییم که این سریع خوردن باعث می‌شود کالری بیشتری قبل از اینکه بدن احساس سیری کند مصرف می‌کنید. کسانی که تند غذا می‌خورند در مقایسه با کسانی که آهسته و با آرامش غذا می‌خورند بیشتر دچار چاقی می‌شوند. جویدن آهسته به شما کمک می‌کند کالری کمتری بخورید و تولید هورمون‌ها که با کاهش وزن ارتباط دارند را افزایش دهید.

وعده‌های غذایی خود را چاشنی دار کنید
فلفل‌های چیلی و هالاپینو حاوی ترکیبات کپسایسین هستند که متابولیسم را افزایش داده و موجب سوخت بیشتر چربی‌ها می‌شوند. کپسایسین همچنین می‌تواند اشتها و مصرف کالری را کاهش دهد.

به اندازه کافی بخوابید
علاوه بر رژیم غذایی مناسب داشتن خواب مناسب و کافی هم درکاهش وزن در خانه بسیار مهم است. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که خواب کافی ندارند ۵۵ درصد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. این میزان چاقی حتی در کودکانی که خواب مناسب و کافی ندارند نیز بیشتر است. محروم شدن از خواب نوسانات روزانه در هورمون‌های اشتها را متوقف می‌کند و موجب تنظیم ضعیف اشتهای بدن می‌شود.

با اعتیاد غذایی مبارزه کنید
اعتیاد داشتن مختص مواد مخدر نیست در واقع هرچیزی که عادت داشته باشید زیاد از آن استفاده یا مصرف کنید به نوعی اعتیاد می‌آورد. برخی افراد هم اعتیاد به خوردن غذا دارند یعنی مدام باید غذا بخوردند و نمی‌توانند بر نخوردن غذا غلبه کنندو مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت که محققین دریافتند تقریبا ۲۰ درصد افراد معیارهای اعتیاد به مواد غذایی را برآورده می‌کنند. غذاهایی از قبیل فست فود که حاوی شکر و چربی بالایی هستند این اعتیاد را بیشتر می‌کنند. بنابراین این اعتیاد را ترک کنید زیرا با هیچ رژیم غذایی زمانی که اعتیاد به خوردن دارید نمی‌توانید لاغر شوید.

کاهش اشتها با اسپیرولینا را حتما امتحان کنید

رژیم های لاغری اغلب منجر به افزایش اشتها و گرسنگی شدید می شوند که این امر می تواند کاهش وزن و اجرای رژیم را بسیار دشوار کند. پودر خوراکی اسپیرولینا و کپسول اسپیرولینا می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند .پیشنهاد می کنم مقاله اسپیرولینا چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟ را حتما مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!