کاربرد جلبک دریایی در لوازم آرایشی و بهداشتی

کاربرد جلبک اسپیرولینا در لوازم آرایشی و بهداشتی

کاربرد جلبک اسپیرولینا در لوازم آرایشی و بهداشتی  :در حال حاضر، محصولات متنوعي بر پايه مواد مشتق شده از دريا براي مقاصد مختلف به بازار عرضه شده اند. اين مواد، داراي خواص گوناگوني ازجمله خاصيت ضد پيري، سفيدكنندگي و مرطوب كنندگي پوست، مکمل های غذایی ، درمان اختلالات پوست و مو و فيلتر كننده اشعه ماوراءبنفش هستند. گرین سی  ارائه دهنده محصولات بر پایه جلبک دریایی می باشد که شامل کپسول  و کپسول خوراکی اسپیرولینا می باشد که این محصولات به مرور افزایش پیدا خواهند کرد.

امروزه استخراج تركيبات جلبكي جاذب اشعة ماوراءبنفش و استفاده از آنها در فرمولاسيون كرمهاي ضد آفتاب، ژل، لوسيون و نيز مقابله با چروك پوست و بازسازي آن بسيار حائز اهميت است.

جلبک‌ها گروهی از موجودات هستند که همانند گیاهان از نور خورشید، آب و دی‌ اکسید کربن، مواد مختلفی را می‌سازند و در اصطلاح علمی به آن‌ها فتوتروف می‌گویند. این موجودات برخلاف گیاهان ساختارهای بافتی و تمایز یافته پیشرفته نداشته و از انواع تک سلولی با اندازه چند میکرومتر تا انواع پرسلولی تا اندازه بیش از 50 متر متغیرند.

جلبک‌ها فاقد بافت‌های حقیقی همچون ریشه، برگ و ساقه هستند و آنچه در علف‌های دریایی دیده می‌شود در حقیقت شبه برگ، شبه ریشه و شبه ساقه است که ازنظر ساختار بافتی اندام‌های حقیقی به‌حساب نمی‌آیند.

تخمین زده می‌شود که بیش از 300 هزار سویه جلبک در جهان وجود دارد اما از این تعداد سویه‌های کمی جداسازی و شناسایی شده است و میزان سویه‌های شناسایی شده به بیش از 10 هزار سویه نمی‌رسد. جلبک‌ها به دلیل ساختاری ساده و قابلیت استفاده از منابع مختلف جهت رشد و تکثیر اهمیت به‌سزایی یافته‌اند. این موجودات می‌توانند مواد مختلف شامل متابولیت‌های اولیه و متابولیت‌های ثانویه را به میزان زیاد تولید و در خود ذخیره نمایند.

میزان ذخایر این مواد در جلبک‌ها به‌طور شگفت انگیزی زیاد است. برای مثال یک جلبک می‌تواند گاهی تا بیش از 90 درصد حجم سلولی خود را از روغن و چربی پر نماید این در حالی است که میزان روغن در دانه‌های روغنی بسیار کمتر از این مقدار است.

پوست ما به مواد مغذی جلبک دریایی مانند بتا-کاروتن ، پتاسیم، روی و ید نیاز دارد. برخی از صاحبان کمپانی‌های لوازم بهداشتی می‌گویند: «از آنجا که جلبک‌های دریایی سیستم تغذیه‌ی ریشه‌ای ندارند، مواد مغذی را مستقیم از اقیانوس می‌گیرند و به همین دلیل این مواد مغذی بسیار قوی‌تر از موادی هستند که از گیاهان زمینی و ریشه‌دار گرفته می‌شوند

7 خاصیت جادویی اسپیرولینا برای سلامتی بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!