8 موضوع مهم کاهش وزن

8 موضوع مهم کاهش وزن که هیچ کس درباره آنها صحبت نمی کند

کاهش وزن موضوعی است که مردم از صحبت کردن در مورد آن دوری می کنند. اعتراف به اینکه می‌خواهید وزن کم کنید می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر سال‌ها به این فکر کرده باشید که مسن تاز آن هستید که نمی‌توانید بدن خود را تغییر دهید. اما کاهش وزن فقط مختص افراد مشهور، مدل ها و ورزشکاران حرفه ای نیست. در واقع، حتی اگر در دسته آنها قرار نگیرید، باز هم می توانید وزن کم کنید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

شما می دانید که باید غذاهای سالم بخورید، اما نمی دانید چگونه شروع به کاهش وزن کنید. اکثر افراد روش صحیح کاهش وزن را نمیدانند. این افراد قبلاً برای کاهش وزن تلاش کرده اند اما موفق نشده اند. آنها به سادگی سعی می کنند بدون داشتن رژیم غذایی مشخص و منظمی  تغییرات اساسی ایجاد کنند.

در ابتدا  کاهش وزن دشوار به نظر می اید، زیرا انتظار کاهش وزن شدید در بازه زمانی کم  دارند. با این حال، افراد زیادی هستند که در کاهش وزن موفق بوده اند و مهمترین قسمت ماجرا این است که  آنها این کار را به تنهایی انجام نداده اند.

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، افراد یا از نتایجی که می بینند بسیار راضی هستند یا خیرو حد واسطی وجود ندارد. اگر شما هم تلاش برای کاهش وزن تلاش کرده اید اما نتیجه نگرفتید در این مقاله چند نکته مهم که باید به آن توجه شود گفته شده است:

 1) ورزش

کاهش وزن برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ است. برای  کاهش وزن و حفظ آن می توانید از ورزش استفاده کنید. ورزش نه تنها به سوزاندن کالری کمک می کند، بلکه سرعت متابولیسم شما را نیز افزایش می دهد، که به بدن شما کمک می کند تا به طور موثرتری از آن کالری ها استفاده کند.

بر کسی پوشیده نیست که ورزش راهی عالی برای خوش اندام شدن و کاهش وزن است اما  چگونه می دانید که چه نوع ورزشی موثر خواهد بود؟

  • بهترین نوع ورزش برای کاهش وزن ورزشی است سرگرم کننده و جالب باشد در عین حال دردناک نباشد.
  • بهترین کار این است که تمرینات مختلفی را امتحان کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی و ایروبیک را انجام دهید.

2) گرسنگی دادن به خود موثر نیست

در اینجا، ما در مورد  گرسنگی برای کاهش وزن صحبت می کنیم و آنها را یک بار برای همیشه از بین می بریم. همچنین فواید خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز و بهترین غذاها برای کاهش وزن را شرح می دهیم.

اگر تا به حال شنیده اید که کسی بگوید گرسنگی کشیدن تنها راه کاهش وزن است، احتمالاً افسانه ای بیش نیست. گرسنگی دادن به خود راهی سریع برای کاهش وزن به نظر می رسد، اما در واقع روشی بسیار بی اثر است. وقتی به خود گرسنگی میدهید، بدن شما انرژی لازم را دریافت نمی‌کند ⸵ در واقع به دلیل گرسنگی زیاد، بیشتر غذا میخورید .خوردن وعده های غذایی کوچک در طول روز یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش وزن است. این به این دلیل است که متابولیسم شما را بالا نگه می‌دارد و به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. غذاهایی که می خورید نیز تاثیر زیادی بر کاهش وزن شما دارند. شما باید روی خوردن غذاهای کامل مانند میوه ها، سبزیجات، آجیل و گوشت بدون چربی تمرکز کنید.

3) سالم بخورید اما کمتر نه

بسیاری از افراد غذاهای ناسالم زیادی مصرف می کنند که می تواند منجر به افزایش وزن و در نهایت چاقی شود. شما باید کالری کمتری نسبت به کالری سوزانده شده مصرف کنید. نکته  مهم دیگر این است که حجم غذای خود را کم نکنید، بلکه مقدارغذای سالم خود را بیشترکنید.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف مقدار زیادی سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌تواند به کاهش وزن، بهبود سلامتی و حفظ یک برنامه غذایی سالم کمک کند وهمچنین به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

4) استفاده از مکمل ها و مولتی ویتامین ها

بدن افراد در طول رژیم غذایی برای کاهش  وزن دچار کمبود مواد مغذی میشود که در ادامه باعث کاهش انرژی، کم خونی، ریزش مو و کاهش سیستم ایمنی میشود. بنابراین استفاده از مکمل های طبیعی مانند اسپیرولینا و فایکوسیانین جهت حفظ سلامت بدن توصیه میشود. چرا که اسپیرولینا با داشتن طیف وسیعی از ویتامین ها مانند ویتامین های گروه ب، آهن، منیزیم، سلنیوم و… باعث کاهش ریزش مو وافزایش انرژی بدن میشود. همچنین اسپیرولینا بدلیل پروتئین بالا باعث سیری کاذب شده که شمارا در کاهش اشتها کمک میکند.

فایکوسیانین یا اسپیرولینای آبی که یک آنتی اکسیدان خالص است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و شما در طول رژیم غذایی دچار سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های مشابه  نمیشوید.

4) کاهش وزن برای همه یک اندازه  نیست

هیچ رژیم غذایی یکسانی وجود ندارد. یک برنامه کاهش وزن سالم باید متناسب با نیازها و اهداف هر فرد باشد. مهم این است که آنچه را که برای شما بهتر است پیدا کنید. اگر در حال حاضر اضافه وزن دارید و می خواهید وزن کم کنید، باید بدانید که باید تغییراتی در رژیم غذایی و عادات ورزشی خود ایجاد کنید.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برخی افراد بدون زحمت وزن کم می کنند و آن را حفظ می کنند؟ پاسخ این است: عوامل زیادی در کاهش وزن یا عدم موفقیت افراد در کاهش وزن نقش دارند. بسیاری از افرادی که با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنند اغلب به این واقعیت اشاره می کنند که به سادگی قدرت اراده کافی برای ایجاد تغییرات لازم برای کاهش وزن را ندارند. آنها اغلب خود را به خاطر شکست در کاهش وزن سرزنش می کنند و از ناتوانی خود درغلبه بر مشکلات وزن خود احساس بدی دارند. در حالی که شکی وجود ندارد که داشتن اراده قوی برای تغییر سبک زندگی مهم است، اما این تنها عاملی نیست که تعیین می کند فرد قادر به کاهش وزن است یا خیر.

کاهش وزن یک هدف مشترک برای بسیاری از افراد است. در حالی که راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اکثر مردم موافق هستند که یک رژیم غذایی متعادل یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به وزن سالم است و رژیمی که بیش از حد محدود کننده باشد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و نکته مهم دیگراین است که همه  افراد دارای تیپ بدنی یکسانی نیستند.

8 موضوع مهم کاهش وزن
8 موضوع مهم کاهش وزن

5) مایعات و خواب به همان اندازه مهم هستند

اکثر مردم، در نوشیدن آب و خواب کافی بی توجه هستند زیرا اهمیت این دو فاکتور در کاهش وزن را نمیدانند. همه ما شنیده ایم که داشتن حداقل هشت ساعت خواب در شبانه روز مهم است. اما مایعات چطور؟ وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، ممکن است شنیده باشید که نوشیدن آب فراوان راهی عالی برای کاهش وزن است. این درست است. در واقع، یک مطالعه نشان داد افرادی که بیش از هشت لیوان آب در روز می‌نوشیدند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که کمتر از دو لیوان آب در روز می‌نوشیدند، وزن کم کردند.

اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، پس باید مطمئن شوید که آب کافی می نوشید. در واقع، شما باید حداقل 1.9 لیترآب در روز بنوشید. علاوه بر این، شما باید 8 ساعت در شبانه روز بخوابید. اگر به اندازه کافی نمی خوابید، ممکن است برخی از مشکلات مانند افزایش وزن غیرقابل توضیح، سطح استرس بالا، بی خوابی و موارد دیگر را تجربه کنید.

6) اضافه وزن یک عامل خطر است

افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات مختلف سلامتی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری قلبی، دیابت و سکته هستند. خبر خوب این است که راه های موثر بسیاری برای کاهش وزن ایمن و سریع وجود دارد.

وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، هیچ کمبودی در رژیم‌های غذایی یا برنامه‌های کاهش وزن وجود ندارد که ادعا می‌کنند بهترین چیز برای سلامتی شما هستند. با این حال، این برنامه ها به ندرت کار می کنند. در واقع، اکثر افرادی که آنها را امتحان می کنند، دوباره وزنشان افزایش میابد. پس بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟ بستگی به افراد و تلاشی که انجام می دهند دارد.

خطرناکترین عامل  بیماری قلبی و عروقی، اضافه وزن یا چاقی است که چندین دلیل برای این وجود دارد.  زمانی که چربی کمتری روی بدن خود دارید، جریان خون در بدن آسان تر است. اما چربی بیشتر باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند که می تواند منجر به بیماری قلبی و سکته شود. همچنین باعث افزایش وزن میشود  که برای سلامت کلی شما خوب نیست.

کاهش وزن فواید متعددی دارد، از جمله این واقعیت که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی و دیابت کمک کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد و می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد.

8 موضوع مهم کاهش وزن

7) سلامت روان بر رژیم کاهش وزن تأثیر می گذارد

بنیانگذار موسسه پزشکی ذهن/بدن، یک کلینیک مستقر در نیویورک که در کمک به افراد برای بهبود سلامت روان خود از طریق تغذیه تخصص دارد، می گوید: «سلامت روان بخش بزرگی از کاهش وزن و افزایش وزن است.» او می افزاید: ما می دانیم که افرادی که افسردگی و اضطراب در آنها تشخیص داده شده است، بیشتر در معرض پرخوری هستند.

اگر در جهت سلامت روان خود  نیاز به بهبود دارید، باید با یک متخصص صحبت کنید، مخصوصا اگر اضافه وزن ذهن شما را درگیر کرده است. استرس و اضطراب نقش مهمی در کاهش وزن دارند احتمالاً به سختی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی پایبند خواهید بود.

  • سلامت روان و کاهش وزن متقابل نیستند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که خوردن غذای سالم و انجام ورزش منظم در واقع می تواند سلامت روان را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک بیشتری کند.

8) حفظ نتایج کاهش وزن نیاز به کار دارد

حفظ نتایج کاهش وزن مستلزم کار سخت و فداکاری است، اما غیرممکن نیست. بر کسی پوشیده نیست که رژیم گرفتن و کاهش وزن می تواند دشوار باشد اما پایبندی و تعهد به رژیم غذایی و برنامه ورزشی اهمیت بالایی دارد. تلاش برای حفظ نتایج کاهش وزن مستلزم حفظ رژیم غذایی سالم و ورزش های منظم است.

کلام آخر :

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهترین راه برای انجام آن تغییر سبک زندگی است. اگر می خواهید زندگی سالم تری داشته باشید، باید تغییراتی در زندگی روزمره خود ایجاد کنید. با تمرین این عادات، آنها طبیعی و خودکار می شوند و می توانید بدون فکر کردن به آن، انتخاب های سالمی داشته باشید. این هشت نکته است که باید در مورد کاهش وزن بدانید.راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. نکته کلیدی این است که روشی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. همچنین افسانه های زیادی در مورد کاهش وزن وجود دارد، بنابراین دانستن حقیقت در مورد موضوع مهم است.

اگر سوالی داشتید می توانید با مشاورین تغذیه ما مشورت کنید.


می توانید اسپیرولینا خالص خودتان را همین الان از سایت ما سفارش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه