طریقه مصرف مورینگا برای لاغری

طریقه مصرف مورینگا برای لاغری

مورینگا اولیفیرا (Moringa Oleifera) یا گز روغنی، گیاهی که به دلیل فواید زیادش برای سلامتی، توجه خیلی‌هارا به خود جلب کرده است.

مورینگا، گیاه معجزه آسایی است که در بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات، از کم خونی گرفته تا درمان آرتریت و سایر دردهای مفصلی (روماتیسم)، آسم، سرطان، یبوست، دیابت، اسهال، صرع، دل درد، زخم معده و روده، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، سنگ کلیه،اختلالات تیروئیدی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مهم ترین فواید مورینگا که توجه متخصصین تغذیه را به خود جلب کرده است، (که هدف و موضوع بحث این مقاله نیز می باشد) قدرت فوق العاده آن در امر لاغری و کاهش وزن است. قندخون و کلسترول بالا هر دو عواملی می باشند که باعث اضافه وزن می شوند.

حال مصرف درست و اصولی مورینگا می تواند سطح قند خون و کلسترول را کنترل کند و از اضافه وزن جلوگیری کند. همچنین اسید کلروژنیک موجود در مورینگا می تواند چربی های شکم و پهلو را به راحتی از بین ببرد.مصرف منظم مورینگا نه تنها به کاهش وزنتان کمک می کند، بلکه در آب کردن چربی شکم و پهلو و کاهش سایز دور کمر نیز بسیار موثر است.

خرید مورینگا

از جمله مشکلات و عوارض اضافه وزن زیاد و چاقی:

• انسداد رگ ها و مویرگ ها
• مشکلات قلبی و خونرسانی
• ایجاد مشکلات ریه و تنفسی
• مشکلات کبد و کلیه
• مشکلات مفاصل به ویژه در زانو و کمر
• کاهش اعتماد به نفس
• مشکل در برقراری ارتباط
• کاهش قدرت انتخاب در بسیاری از موارد در طول زندگی
• ایجاد مشکلات جنسی
• و…

مورینگا ماده ای بسیار مغذی است که سرشار از انواع آنتی اکسیدان، پتاسیم، کاروتن، و پروتئین می باشد که به کاهش وزن کمک می کنند.

طریقه مصرف مورینگا برای لاغری
طریقه مصرف مورینگا برای لاغری

عملکرد مورینگا برای کاهش وزن و لاغری:

• اثر ضد چاقی دارد
• کاهش دهنده کلسترول است
• قند خون را کنترل کرده و آن را در سطح نرمال حفظ می کند
• اسید کلروژنیک موجود در آن به صورت یک چربی سوز عالی عمل می کند (تا 45% از جذب چربی ها جلوگیری می کند)
• سرشار از انواع آنتی اکسیدان و مواد مغذی است

گیاه مورینگا با دارا بودن آنتی اکسیدان های طبیعی از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری کرده و با از بین بردن استرس، کاهش وزن را تسهیل می کند. مصرف مداوم آن باعث متعادل سازی متابولیسم بدن و جذب اسیدهای چرب اشباع نشده می شود که برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مفید می باشد.

افراد چاق و دارای اضافه وزن اغلب از بالا بودن سطح کلسترول شکایت دارند. بر اساس مطالعه ای، عصاره برگ خام مورینگا، خاصیت کاهش دهنده کلسترول دارد. مصرف این عصاره در کنار یک رژیم غذایی پر چرب منجر به کاهش دریافت چربی بالا توسط پلاسما، کبد و کلیه شده و سطح کلسترول را در آن ها را به ترتیب 14.35%، 6.40% و 11.09% کاهش می دهد.

از کجا مورینگا بخریم

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است، چاقی به عنوان یک وضعیت استرس زای مزمن توصیف شده، و با اختلالات عمده ای چون مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و… مرتبط است. در این مطالعه مصرف میوه و سبزیجات، که منابع اصلی ویتامین های آنتی اکسیدان دار در رژیم غذایی هستند، در درمان چاقی توصیه شده است.

مطالعات دیگری نشان می دهد که خاصیت هیپولیپیدمی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مورینگا نه تنها در کاهش وزن به ما کمک می کند، بلکه در کاهش اندازه دور کمر نیز موثر است. هنگامی که محققان موش های چاق را با عصاره اتانولی گیاه مورینگا درمان کردند، متوجه کاهش چشمگیری در اندازه دور کمر و سینه و همچنین شاخص توده بدنی (BMI) شان شدند.

تاثیر مکمل اسپیرولینا در رژیم غذایی

در یک مطالعه 8 هفته ای در 41 فرد چاق که رژیم غذایی یکسانی داشتند ، کسانی که 900 میلی گرم مکمل حاوی مورینگا ، زردچوبه و کاری مصرف می کردند 10.6 پوند (4.8 کیلوگرم) کاهش وزن داشتند.

طریقه مصرف مورینگا برای لاغری
طریقه مصرف مورینگا برای لاغری

چگونه از مورینگا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

آن را با نوشیدنی خود مخلوط نمایید
در ساده ترین روش شما می توانید پودر مورینگا را با آب مخلوط نموده و میل نمایید.

آن را با یک میان وعده ترکیب نمایید
ترکیب مورینگا با یک میان وعده خوشمزه و سالم روشی عالی برای استفاده از پودر مورینگا برای کاهش وزن است .

آن را با سالاد میل نمایید
سالاد + مورینگا = یک غذای عالی سالم. به همین سادگی (به شرطی که تقلب نکنید و سالاد سزار را انتخاب نکنید).

3 دیدگاه برای “طریقه مصرف مورینگا برای لاغری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!