کاهش وزن با جلبک اسپیرولینا

چاقی به عنوان یکی از معضلات اساسی در کشورهای در حال توسعه بیان می شود ، به طوری که از چاقی به عنوان یک اپیدمی جهانی یاد می شود. گزارش شده است که علیرغم هشدارهای جهانی و افزایش آگاهی از مضررات چاقی، شواهد حاکی از افزایش شیوع اضافه وزن و چاقی در جهان است. ریشه اصلی ابتلا به بیماری چاقی بسیار متنوع است و می تواند از یک رژیم پرکالری ساده و عدم فعالیت بدنی تا یک عارضه پزشکی مانند دیابت متفاوت باشد.

عوامل مختلفی از جمله عدم تنظیم هومئوستاز انرژی، عوامل ژنتیکی، روانی و عوامل مربوط به شیوه زندگی از قبیل افراط در مصرف غذاهای پرکالری و عدم فعالیت بدنی می توانند در بروز چاقی مؤثر باشند. چاقی با میزان مشکلات سلامتی در ارتباط است که اغلب به عنوان بیماریهای سندرم متابولیک خلاصه می شوند و شامل مقاومت انسولینی دیابت نوع 2، بیماری های قلبی-عروقی و بیماری کبد چرب می باشد. تحقیقات نشان می دهند که بین مصرف انرژی و انرژی

دریافتی تعادل ظریفی وجود دارد و مکانیسم مولکولی مبنی بر این تعادل پیچیده است. فرآیندهای حیاتی مانند عوامل هورمونی و سیستم عصبی، نقش مهمی را در حفظ این تعادل ایفا میکنند. بافت چربی علاوه بر ذخیره انرژی به عنوان یک بافت آندوکراین عمل میکند که مواد بیولوژیکی فعالی ترشح میکند که آدیپوکاینها نام دارد و فعالیت موضعی و سیستمی دارند. آدیپوکاینها از نظر دارو شناختی پروتئینهای فعالی هستند که فعالیت چندگانه دارند و بوسیله ارتباط وضعیت تغذیه موجود زنده نقش  مهمی در متابولیسم انرژی ایفا میکند. بعلاوه این مواد نقش کلیدی و مهمی در التهاب و ایمنی دارد و در رأس آن سبب افزایش چاقی و التهاب ناشی از چاقی می شود.

تاثیر اسپیرولینا بر کاهش وزن

یکی از مکمل های گیاهی که دارای خواص لاغری است و امروزه از آن برای مقاصد درمانی استفاده میشود، مکمل اسپیرولینا است. اسپیرولینا نوعی جلبک سبز- آبی است که از ابتدایی ترین اشکال حیات بر روی کره زمین به شمار میرود. این جلبک قدمتی در حدود 3.5 میلیارد سال دارد و به صورت معلق در آبهای شیرین پرورش مییابد. نام اسپیرولینا برگرفته از شکل مارپیچی این جلبک است. اسپیرولینا به سبب دارا بودن طیف متنوعی از مواد مغذی و ویژگیهای کمک درمانی اثبات شده، میتواند نقش بالقوه ای در رژیم غذایی افراد مختلف داشته باشد. این جلبک از دوران باستان توسط اقوام مکزیکی و آفریقایی به عنوان غذا مصرف میشده است و از حدود 26سال قبل تاکنون تولید و مصرف آن به عنوان مکمل غذایی در کشورهای صنعتی و پیشرفته به شدت رونق یافته است.

 

کاهش وزن با جلبک اسپیرولینا واقعیت یا افسانه!!!؟

اسپیرولینا به عنوان یک منبع پروتئینی کامل حاوی اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری شناخته شده است و از بهترین و کامل ترین منبع پروتئینی گیاهی محسوب میگردد. پروتئین اسپیرولینا قابل مقایسه با پروتئینهای ماهی، تخم مرغ، گوشت گاو و دانه سویا میباشد. اسیدهای چرب 0.7% وزنی اسپیرولینا را شامل میشود که غنی از اسیدهای چرب سودمند و عملگرا می باشد. اسپیرولینا غنی از پلی ساکاریدها و کربوهیدراتهای خاص میباشد.  اسپیرولینا حاوی آنتی اکسیدآن های حاوی بتا کاروتن – گزانتوفیل ها – کلروفیل و فیکوسیانین و ویتامینهای آنتی اکسیدانی A – C – Eمیباشد. فاکتور رشد اسپیرولینا حاوی ترکیب ویژهای از موارد فوق می باشد که منجر به افزایش رشد، تقویت قوای ایمنی و ترمیم بافتی میگردد.

 

اسپیرولینا یک فوق غذای کامل می باشد که مزایای ذیل را دارد:

کمک به افزایش آنابولیسم سلولی و افزایش بافت عضلانی – کمک به تنظیم و تعدیل هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش – کمک به تقویت سیستم ایمنی و قوای جسمی و جنسی و ذهنی – کمک به حذف رادیکالهای آزاد به علت خواص آنتی اکسیدانی – کمک به دفع مواد زائد و فلزات سنگین – کمک به تنظیم کلسترول – کمک به کنترل قند خون – کمک به افزایش هموگلوبین – کمک به تقویت حافظه – کمک به ترمیم سلولی و بافتی – تامین ویتامینB12.

امروزه اسپیرولینا به عنوان یک غذای ارزشمند برای انسان مورد استفاده قرار می گیرد. کشت ساده، کیفیت عالی، هضم آسان و همچنین عدم وجود هر گونه عوارض جانبی سمی آن را به عنوان بهترین منبع گیاهی تبدیل کرده، که در نوع خود بی نظیر است.

استفاده از طب گیاهی به عنوان یک روش درمانی، در کاهش اشتها، چربی سوزی  و  پاکسازی رادیکالهای آزاد، توجه فراوانی را به خود معطوف ساخته است. با این حال، یکی از راه کارهای مناسب برای کاهش وزن اصلاح رژیم غذایی و استفاده از مکمل های آنتی اکسیدانی اسپیرولینا می باشد به طوری که، در سالهای اخیر توجه فزآینده مبنی بر اثر بخشی مصرف مکمل اسپیرولینا در چربی سوزی و کاهش ایده ال وزن در افراد چاق ایفا نموده است. هم اکنون میتوانید بصورت رایگان با مشاوران تغذیه گرین سی مشورت نمایید. ضمنا می توانید نظرات مشتریان ما رو در بخش نظرات مشتریان مشاهده فرمایید.

4 دیدگاه برای “کاهش وزن با جلبک اسپیرولینا”

  1. نقاط قوت
    • افزایش دهنده انرژی
    • کاهش دهنده اشتها

    سلام
    اسپیرولینا واقعا عالی هست اشتهای منو خیلی کور کرده و اصلا نوتلا و شکلات به چشمم نمیاد

    • سلام دوست عزیز چقدر خوب خوشحالیم که مورد رضایت شما بوده و ممنون که نظرتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  2. نقاط قوت
    • همه تو خونه سرما خوردن غیر از من که این قرص وخوردن
    نقاط ضعف
    • اضافه وزن

    سلام من یک ماه ونیم هست روزی ۲ تا قرص خوردم ولی ۲ کیلو وزنم زیاد شده

    • خدا رو شکر که سیستم ایمنی تون افزایش پیدا کرده. اسپیرولینا باعث چاقی نمی شود اما برای احتیاط می توانید قبل از غذا مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!